کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ

کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ

کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری در ایران است که می‌تواند وضعیت مالی شما را از این رو به آن رو کند! همان طور که می‌دانید هر ۱ دلار به طور میانگین معادل 20000-30000 تومان است. بنابراین با یک حساب و کتاب سرانگشتی متوجه می‌شوید که کسب درآمد به […]

فهرست مطالب

کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد دلاری در ایران است که می‌تواند وضعیت مالی شما را از این رو به آن رو کند! همان طور که می‌دانید هر ۱ دلار به طور میانگین معادل 20000-30000 تومان است. بنابراین با یک حساب و کتاب سرانگشتی متوجه می‌شوید که کسب درآمد به صورت دلاری و خرج کردن آن به ریال بهترین راه تامین مخارج و نیازهای زندگی در ایران است. پس اگر علاقه مندید بدانید منظور از کسب درآمد دلاری چیست و چه روش‌هایی دارد، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

فریلنسیگ چیست و به چه کسی فریلنسر می گویند؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی این مقاله یعنی کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ بپردازیم، باید بدانید منظور از فریلنسیگ چیست و به چه کسی فریلنسر می گویند؟ منظور از فریلنسینگ (Freelancing) آزادکاری است که شاید برخی از افراد آن را با نام‌های دیگری از جمله دورکاری و یا خود اشتغالی شنیده باشند.

به کسی که از راه فریلنسیگ به کسب درآمد می‌پردازد، فریلنسر (Freelancer) گفته می‌شود. فریلنسرها افرادی هستند که به واسطه مهارت‌هایی که دارند، برای افراد و یا شرکت‌های مختلف از راه دور و حتی در خانه خود کار می‌کنند. معمولا فریلنسرها به صورت پروژه ای برای دیگران کار می‌کنند و تعهد بلندمتی را انجام یک کار قبول نمی‌کنند.

همانطور که دیدید فریلنسینگ و فریلنسر برخلاف تصوری که از اسمشان می شود، اصلا مفهوم پیچیده‌ای ندارند. فریلنسر شخصی است که برای خود کار می‌کند، بصورت آزاد پروژه می‌گیرد و از راه دور کار می کند. به این نوع کار کردن نیز فریلنسینگ می‌گویند! من خودم چند سال فریلنسر بودم ولی اسم آن را نمی‌دانستم!!

حال سوال اینجاست که به عنوان یک فریلنسر باید چه مهارت‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم به دور‌کاری برای شرکت‌ها و افراد خارج از ایران بپردازیم و به صورت دلاری کسب درآمد کنیم؟ در ادامه این مطلب به پاسخ این مطالب خواهیم پرداخت.

مهارت های مورد نیاز فریلنسر کدام اند؟

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، اگر قصد دارید فریلنسر شوید و به کسب درامد به دلار از اینترنت مشغول شوید، اول باید دارای مهارت باشید. معمولا مهارت‌هایی می‌توانند در زمینه فریلنسینگ کارآمد باشند که خروجی آن ها به صورت دیجیتال است. مثلا شما می‌توانید به کسب درآمد دلاری از برنامه‌نویسی، آموزش غیرحضوری، انجام پروژه‌های سئو و… بپردازید. برخی از مهمترین زمینه‌های فعالیت فریلنسرها عبارتند از:

  • کارهای گرافیکی (فتوشاپ، موشن گرافیک و طراحی لوگو و …)
  • برنامه نویسی (پایتون،اندروید،جاوا و …)
  • طراحی وب سایت و سئوی آن
  • محتوا نویسی (محتوای متنی و گرافیکی)
  • دیجیتال مارکتینگ و مشاوره کسب و کار
  • عکاسی و فیلمبرداری
  • میکس و مونتاژ تصاویر
  • و …

اگر در حال حاضر دارای حداقل یکی از مهارت‌های بالا هستید، قطعا فقط چند قدم تا کسب درآمد دلاری از اینترنت فاصله دارید. اگر هم مایل هستید به عنوان طراح سایت یا سئوکار، فعالیت فری‌لنسرینگ داشته باشید، مقالاتی که در این مورد در سایت آرتمن برای شما نوشته‌ایم، ببینید. نکاتی که لازم است برای طراحی سایت مد نظر داشته باشید در اینجا بیان شده اند.

  • البته یکی از مهارت‌هایی که لازم است داشته باشید این است که بتوانید درست برای انجام کارهایتان در منزل برنامه‌ریزی کنید، و بازدهی کافی را داشته باشید. محیط منزل و اتاق شخصیتان کاملا با محیط کاری که باید پشت میز بنشینید و کار می‌کنید متفاوت است. آزادی عملی که در منزل دارید، ممکن است باعث شود به کارهای متفرقه بپردازید و از کار اصلی خود عقب بمانید.

نکاتی برای شروع کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ

زمانی که به تازگی وارد حوزه فریلنسیگ می‌شوید، قطعا پیدا کردن پروژه‌های مرتبط با مهارتتان کار بسیار دشواری خواهد بود. از طرفی دشواری این کار زمانی دو چندان می‌شود که قصد دارید پروژه‌ای را از افراد و شرکت‌های خارجی با هدف کسب درآمد دلاری دریافت کنید!

چراکه شما برای مذاکره کردن با آن‌‌ها باید آشنایی مناسبی با زبان انگلیسی داشته باشید تا بتوانید به رقابت با سایر فریلنسرهای خارجی بپردازید. همچنین با توجه به تحریم هایی که علیه ایران صورت گرفته است در بسیاری از پلتفرم‌های فریلنسری باید از هویت یک فرد خارجی استفاده کنید.

البته راه‌حل‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از شرکت‌ها و سایت‌های واسطه‌ای است. در ایران نیز سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند برای شما اکانت قانونی، حساب بانکی معتبر از بانک‌های خارجی و سایر مواردی که برای شروع کسب درآمد دلاری نیاز دارید، فراهم کنند.

معرفی مهمترین سایت های کسب درآمد دلاری از اینترنت

سایت‌های زیادی به عنوان پلتفرم کاریابی فریلنسرها در دنیا وجود دارند که به راحتی می‌توانید از طریق آن‌‌ها پروژه مرتبط با مهارت‌های خود را پیدا کنید. شیوه کار در این سایت‌ها معمولا بدین صورت است که ابتدا کارفرما پروژه و بودجه مربوط به آن را در سایت به صورت یک آگهی منتشر می‌کند.

سپس شما و بسیاری از فریلنسرهای دیگر می‌توانید برای دریافت پروژه‌های ثبت شده بر اساس توانایی‌ها و نوع پروژه‌های موجود در سایت به رقابت بپردازید. معمولا کارفرمایان پیشنهادات فریلنسرها را از نظر قیمت و زمان اتمام پروژه و سایر فاکتورهای دیگر بررسی می‌کنند و در نهایت یکی از آن‌ها را به عنوان مجری طرح انتخاب می‌کنند.

مزیت اصلی کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ در این سایت‌ها محیط امنی است که برای طرفین معامله مهیا شده است. یعنی هزینه پروژه، نزد سایت نگه داشته می‌شود تا در زمان اتمام پروژه و رضایت کارفرما، هزینه به شما پرداخت شود. بنابراین شما پس از دریافت یک پروژه خیالتان از بابت پرداخت به موقع هزینه آن راحت است.

به همین دلیل زمانی که پروژه‌ای را از یک کارفرما دریافت می‌کنید، مراقب باشید که ارتباط خود را در چهارچوب سایت حفظ کنید. چون ممکن است همه کاربران و کارفرماهای این سایت ها معتبر نباشند و به دنبال سو استفاده از این پلتفرم باشند.  برخی از مهمترین سایت‌های کسب درآمد دلاری برای فریلنسرها عبارتند از

  • سایت Fiverr

  •  در سایت Fiverr برخلاف سایر پلتفرم‌های فریلنسری، کارفرمایان می‎‌توانند به شما مراجعه کنند. یعنی ابتدا شما خدمات و مهارت‌های خود را در قالب آگهی وارد سایت می‌کنید و سپس سایر کاربران سایت می‌توانند آن ها را سفارش دهند. شروع قیمت خدمات در این سایت 5 دلار می‌باشد.
  • سایت Upwork

  • سایت Upwork یک پلتفرم حرفه ای برای کسانی است که علاقه به کسب درآمد دلاری از طریق گرافیک دارند. بنابراین اگر در یکی از زمینه های طراحی، گرافیک و یا معماری مهارت دارید، استفاده از این پلتفرم را به شما پیشنهاد می کنیم.
  • سایت Freelancer

  •  سایت freelancer.com یکی از اولین پلتفرم های خدمات فریلنسرینگ است که تقریبا از هر نوع پروژه ای که انجام آن از راه دور امکان پذیر باشد، پشتیبانی می کند. همین عامل این سایت را به گزینه مناسبی برای کسب درآمد دلاری از هر زمینه ای تبدیل کرده است.

یک نکته مهم برای کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ

فری لنسینگ در ظاهر کار ساده ای است ولی ممکن است با چالشهایی مواجه بشوید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر تا به حال تجربه ی فریلنسری را نداشته اید، با سایتها و کارفرماهای ایرانی شروع به کار کنید. تا بدون تجربه ی کافی، به کارفرمای خارجی تعهد ندهید.

و اما یک راز…

روابط عمومی خوبی داشته باشید، در اینترنت به دنبال ایرانی های خارج از کشور بگردید و با آنها ارتباط برقرار کنید. سعی کنید مجراهایی برای ورود به گروههای ایرانیان خارج از کشور پیدا کنید. و در آنجا با افرادی دوست شوید که احتمال میدهید میتوانند به شما کمک کنند… برخی از ایرانیان خارج از کشور، خودشان کارفرما هستند و ممکن است بتوانند به شما کمک کنند.

نتیجه گیری 

در این مقاله سعی کردیم که شما را با مقدمات کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ در ایران آشنا کنیم. همانطور که دیدید برای شروع درآمدزایی از این طریق باید حتما دارای مهارت هایی مثل برنامه نویسی، گرافیک رایانه ای و… باشید تا بتوانید پروژه های مرتبط با آن را دریافت کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که داشتن مهارت به تنهایی شما را به یک فریلنسر تبدیل نمی کند!

شما برای رقابت با سایر فریلنسرها و کسب رضایت کارفرما باید مهارت هایی مانند فن مذاکره، قیمت گذاری، زمان بندی پروژه و مشتری مداری را داشته باشید. علاوه بر سایت ها و روش های گفته شده در این مطلب راه های دیگری برای کسب درآمد دلاری وجود دارند که برخی از آن ها سخت تر و برخی ساده تر اند! شما تاکنون برای کسب درآمد دلاری اقدامی کرده اید؟ به نظر شما بهترین و مطمئن ترین راه درآمدزایی دلاری در ایران چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین آرتمن وب به اشتراک بگذارید.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید