۱۵ نکته برای انتخاب عکس های موثر در شبکه‌های اجتماعی

در بازار داغ شبکه‌های اجتماعی به خصوص با موضوع گردشگری همه به یک سری منبع عکس با کیفیت بالا و مناظر بی‌نظیر دسترسی دارند و برای تولید محتوا از آن عکس‌ها استفاده می‌کنند. اما موضوعی که در تولید محتوای تصویری اهمیت بیشتری دارد این است که چگونه از منابع تصویری خود استفاده کنید تا کانال‌های […]

فهرست مطالب

در بازار داغ شبکه‌های اجتماعی به خصوص با موضوع گردشگری همه به یک سری منبع عکس با کیفیت بالا و مناظر بی‌نظیر دسترسی دارند و برای تولید محتوا از آن عکس‌ها استفاده می‌کنند. اما موضوعی که در تولید محتوای تصویری اهمیت بیشتری دارد این است که چگونه از منابع تصویری خود استفاده کنید تا کانال‌های جذابی داشته باشید و مخاطبان‌، خاص بودن شما را بین رقیب‌هایتان احساس کنند.
در ادامه توجه شما را به ۱۵ نکته در ارتباط با نحوه انتخاب عکس‌ها جلب می‌کنیم.

۱. رنگ‌ها قدرت جلب توجه مخاطب را دارند و می‌توانند حسی که شما می خواهید را به بیننده منتقل کنند. با چند نکته کوچک آن‌ها را بشناسید تا عکس‌های بهتری را برای شبکه‌های اجتماعی خود انتخاب کنید.

– در چرخه رنگ، رنگ‌های مقابل هم، رنگ‌های مکمل هستند. استفاده از آن‌ها مقدار تضاد ایجاد شده را به بالاترین درجه خود می‌رساند. قرار دادن رنگ‌های مکمل در کنار هم، باعث می‌شود که همدیگر را تقویت نموده و حس طراوت و اشتیاق و سرزندگی را ایجا کنند. حس تعادل و آرامشی که در ساحل دریا به شما دست می دهد معمولا به خاطر تضادی است که میان رنگ آبی آسمان و دریا با رنگ طلایی-نارنجی شن ها ایجاد می گردد.

ترکیب رنگ قرمز و آبی

 

رنگ قرمز و سبز

 

رنگ آبی و زرد

– چرخه رنگ را می توان به دو نیمه رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم کرد.

رنگ‌های گرم: به رنگ های گرم صفت نزدیک شدن نسبت داده شده، به رنگ‌های گرم داخل اتاق توجه کنید، آیا این‌رنگ‌ها حس راحتی و گرمی را به شما انتقال نمی‌دهند؟ پس برای معرفی فضای اقامت به این نکته توجه کنید.

 

رنگ‌های سرد: اما رنگ های سرد دقیقاً نقطه مقابل رنگ های گرم هستند و قابلیت دور شدن به آن‌ها نسبت داده می‌شود. این رنگ‌ها حس آبی آسمان و دریا را به ما می‌دهند که نشانگر فضای خالی بسیار بزرگ یا آرامش است.

– گاهی اجازه دهید یک رنگ تمام یک عکس در بر بگیرد. آن‌گاه شما می‌توانید با انتخاب یک بافت مناسب به عکس خود بعد دهید و قدرت رنگ انتخابی را افزایش دهید. این سبک عکس‌ها برای جا انداختن رنگ سازمانی یا تاکید بر موضوع خاصی به کانال سوشال شما کمک می‌کند.

 

۹.یک رمان یا یک فیلم معروف می‌تواند در انتخاب عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی گردشگری به شما کمک کند. لوکیشن‌های فیلم‌ها و رمان‌ها، بیشتر اوقات می‌توانند مقصد محبوب عاشقان سفر باشد.

۳. نشان دادن آدم‌ها در حال انجام دادن فعالیت‌های هیجان‌انگیز و غیر عادی مانند: پرواز، موج سواری، شنا و یا غار نوردی، مخاطب را به رویا‌پردازی وا‌می‌دارد. و انگیزه سفر را بالا می‌برد.

۴. از انتخاب عکس‌های بنا‌ها و مکان‌های معروف نترسید برای متفاوت نشان‌دادن محتوای‌تان با انتخاب زاویه دید‌ها ، رنگ‌بندی و ترکیب بندی‌های جدید می‌توانید از تکرار، فرار کنید.

۵. عکس‌هایی که دید پرنده ( دید از بالا) هستند به مخاطب دید کلی می‌دهد. دیدن این تصویر باعث می‌شود که نقشه کلی در دسترس مخاطب قرار بگیرد و ابهام در رابطه با جایی که به آن سفر می‌کند را کم‌تر ‌کند. حس مسلط بودن به شهر یا مکان مورد نظر در انگیزه سفر، تاثیر مثبت می‌گذارد. این سبک عکس‌ها بهتر است برای معرفی شهر یا بنای معروف به کار رود. اما برای نشان دادن مراکز خرید یا هتل‌ها مناسب نیستند. درپست‌هایی که مربوط می‌شود به اقامت، مخاطب بیشتر دنبال دیدن تصاویری از امکانات است تا ارتباط‌‌های شهری.

۶. نشان دادن مقیاس بسیار به جذاب بودن عکس کمک می‌کند. برای مثال یک بنا یا یک مکان تا چه حد عظیم یا تو در تو است.

 

۷. از قطع مربع، برای عکس‌هایتان استفاده کنید. در کانال اینستاگرام با این‌که این امکان وجود دارد تا عکس‌هایی با قطع متفاوت بگذارید اما برای داشتن صفحه‌ای زیباتر و مرتب‌تر پیشنهاد می‌کنیم که همه عکس‌ها قطع مربع باشند.
۸.     برای استفاده از عکس‌های پاناراما یا دید‌هایی با زاویه بسیار باز  که نظر شما را جذب کرده‌اند و برای استفاده کردن آن، در قطع مربع در کانال اینستاگرام مشکل دارید؛ پیشنهاد می‌دهیم که از آهسته حرکت کردن روی عکس از یک سمت به سمت دیگر یک فیلم بسازید و موسیقی فولک منطقه‌ای که در ارتباط با آن پست می‌روید، را  چاشنی فیلم خود کنید. یادتان باشد اگر این فیلم را خواستید در اینستاگرام آپلود کنید در انتخاب کاور آن، مهمترین قسمت عکس‌را انتخاب کنید که به چارچوب کلی صفحه اینستاگرام‌تان ضربه نزند.

۹. در اینستاگرام‌تان پست‌ها را سه تا سه تا آپلود کنید. با این تکنیک شما می‌توانید، رنگ‌ها و یا ترکیب‌بندی کلی عکس‌ها را مدیریت کنید و قاب زیبا‌تری بسازید و صفحه‌تان را جذاب‌تر و خوانا‌تر کنید. آپلود کردن  پست‌ها به صورت سه تایی در جا انداختن رنگ سازمانی یا ارتباط عکس‌ها نیز، به شما کمک می‌کند.

۱۰. استفاده از لوگوی کسب‌و‌کارتان در گوشه عکس‌ها، باعث یک‌دست شدن محتوای تصویری کانال‌های سوشال شما می‌شود. بد نیست بدانید که  سفر و عکس‌های مربوط به آن بیشتر از مناظر شهری یا بنا‌هاست و فضای داخلی، بخش کم‌تری از عکس‌ها را در بر می‌گیرد.پس اگر برای لوگو جایی را در نظر می‌گیرید، گوشه‌سمت راست بالای عکس‌ها بهترین جاست زیرا به دلیل وجود آسمان، لوگو جلوی جزییات عکس را نمی‌گیرد و خوانا‌تر به چشم می‌آید.

۱۱. از پشت سر قرار دادن عکس‌های همه قسمت‌های مهم بنای مورد نظر، یک فیلم کوتاه بسازید و در ۱۵ ثانیه مخاطب را از کل بنا آگاه سازید. این نوع محتوای تصویری برای توضیح یک مکان گردشگری مانند موزه، پارک و گالری‌ها که دارای جزییات زیاد هستند یا برای معرفی شهر مقصد، در یک نگاه،  بسیار مناسب است.
۱۲. در عکس‌های زندگی شبانه در شهر‌ها، با این‌که سیاهی شب در کنار روشنایی‌های نور، تضاد نوری‌ای را ایجاد می‌کند و حس جنب و جوش و هیجان و لذت را به بیننده القا می‌کند. اما بهتر است برای نشان دادن آن شهر یا منطقه در شب، از عکس‌هایی استفاده کنید که کمی بعد غروب خورشید گرفته شده‌اند و آسمان هنوز تاریک مطلق نشده‌است. این عکس‌ها از تاریک شدن صفحه کانال سوشال شما جلو‌گیری می‌کند.

 

۱۳. درعکس‌های شهر‌ها، مناظر و بنا‌ها از حضور آدم‌ها استفاده کنید تا ابعاد و اندازه عناصر در تصویر مشخص شود.

 

۱۴. نگاه به آسمان، حضور پرندگان در حال پرواز یا نشان دادن هواپیما‌های در حال پرواز حس سفر را در بیننده القا می‌کند.

 

۱۵. عکس شهر یا مقصد تعریف شده را از دید پنجره هواپیما فراموش نکنید زیرا که رویای مخاطب برای سفر را به حقیقت نزدیک‌تر می‌کند.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید