۹ راهکار کاربردی برای تولید محتوای اثر گذار درشبکه های اجتماعی

چگونه با تولید محتوای مناسب مخاطبانمان را جذب کنیم؟ یا چگونه می‌توانیم محتوای اثرگذار تولید کنیم؟  چه محتوا و موضوعاتی برای مخاطبان جذاب تر هستند؟ محور دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی یکی افراد و دیگری محتوا است. به این فکر کنید که فیسبوک، توییتر، اینستاگرام یا هر شبکه دیگری بدون محتوا و افرادی که آن را […]

فهرست مطالب

چگونه با تولید محتوای مناسب مخاطبانمان را جذب کنیم؟ یا چگونه می‌توانیم محتوای اثرگذار تولید کنیم؟  چه محتوا و موضوعاتی برای مخاطبان جذاب تر هستند؟

محور دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی یکی افراد و دیگری محتوا است. به این فکر کنید که فیسبوک، توییتر، اینستاگرام یا هر شبکه دیگری بدون محتوا و افرادی که آن را استفاده کنند یا بخوانند چه معنی پیدا می‌کند؟ در اصل وجود همه این‌ها به این دو موضوع وابسته است و محتوا یک کسب‌وکار جدی است! اگر می‌خواهید هوشمندانه از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید باید محتوایی داشته باشید که افراد را مشتاق کند که شما را دنبال کنند.

در ادامه به چند راهکار در تولید محتوا اشاره می‌کنیم که می‌توانند ارتباط شما و مخاطبانتان را بهتر و بیشتر کنند:

۹ راهکار کاربردی برای تولید محتوای اثر گذار درشبکه های اجتماعی

سوالات مخاطبان را بدانید

قبل از اینکه مطلبی را بنویسید گوگل ادروردز (AdWords) و Quora و سایت‌های دیگری که افراد سوال‌های خود را مطرح می‌کنند و یا در آن‌ها درباره موضوعات و ترندهای روز صحبت می‌شود را بگردید تا ببینید چه موضوعات و کلماتی در حال حاضر درباره آن‌ها صحبت می‌شود و با توجه به آن‌ها محتوای مناسب تولید کنید.

راهکارهای برای دریافت ترافیک بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی

بیان کردن نظر شخصی خود

بیان کردن نظرات و نتیجه‌گیری خودتان از مطالب می‌تواند جذابیت مطلب را چندین برابر کند. اگر مطالبی را جمع‌آوری می‌کنید حتماً در انتها یک نتیجه‌گیری شخصی داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود که محتوای شما اختصاصی باشد و مخاطب صمیمیت بیشتری احساس کند و ارتباط بیشتری با شما بگیرد.

پرسیدن نظرات مخاطبین

مخاطب شما است که باعث ادامه کسب و کار شما می‌شود، بنابراین همیشه نظر او را بپرسید. این کار را مستقیماً می‌توانید با پرسیدن سؤالات مختلف و نظرسنجی انجام دهید. همچنین ابزارهای شبکه‌های اجتماعی و داده‌های آن به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام شکل محتوا بیشتر مورد توجه مخاطب بوده و بر اساس آن می‌توانید استراتژی تولید محتوای خود را تغییر دهید.

به اشتراک گذاشتن اتفاقات وتجرهای مسیر کسب وکار

همه ما در مسیر کسب و کار یا زندگی شخصی خودمان راهی را طی می‌کنیم که پر از اتفاقات مختلف خوب و بد است. مخاطب را در مسیرتان همراه کنید و داستان خودتان را بیان کنید. حتی اگر اتفاقات ناخوشایندی برای شما می‌افتد هم به اشتراک بگذارید و از تجربه‌های همراهانتان استفاده کنید و بگذارید تا از تجربه‌های شما استفاده کنند.

۳ اشتباه در بازاریابی محتوای و راه های جلوگیری از آن‌ها

۹ راهکار کاربردی برای تولید محتوای اثر گذار درشبکه های اجتماعی

مطلع کردن مخاطبان از پشت صحنه کسب وکار

مخاطبانتان را از پست صحنه کارتان با خبر کنید. هنگامی که ارتباطات انسانی با یک مجموعه بیشتر می‌شود همراهی مخاطب شما نیز بیشتر می‌شود. اتفاقات خنده‌دار و هیجان انگیز را نشان دهید. شوخی و خنده یکی از بهترین راه‌های جذب افراد است. حتی می‌توانید آن‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی‌تان به جلسات و رویدادها ببرید.

از ساخت محتوای بصری فاغل نشوید

طبق آمارها، محتوا و راهنماهای بصری تا سه برابر  بیشتر از محتوای نوشتاری خواننده را جذب می‌کنند بنابراین حتی در بلاگ و مقالات خودتان هم از تصاویر و محتوای بصری غافل نشوید.

دوام آوردن در رسانه های اجتماعی: ۷ نکته که باید بدانید

به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات خود

همه ما به دنبال افزایش اطلاعات و یادگرفتن هستیم. یکی از مؤثرترین راه‌های ارتباطات هم یادگرفتن و یاد دادن است. خلاصه‌ای از هر چیزی که می‌بینید، می‌خوانید یا یاد می‌گیرید را با همراهانتان به اشتراک بگذارید و از نظرتان آن‌ها هم استفاده کنید.

امید وانگیزه دادن به مخاطبان

جملات و تصاویر انگیزشی با وجود اینکه شاید محتوایی در دسترس و معمول باشند اما هنوز هم یکی از پرمخاطب‌ترین محتواها هستند. فکر نکنید که تکراری بودن آن‌ها باعث کم شدن جذابیت می‌شود بلکه به روش خاص خودتان آن‌ها را به اشتراک بگذارید و مطمئن باشید افراد از اینکه مشوق آن‌ها باشید استقبال می‌کنند.

 احترام وارزش دادن به وقت و پول مخاطبان

زمان و پول دو موردی هستند که برای همه ما ارزش بسیاری دارند و اگر بتوانیم راهکاری برای استفاده بهتر از این دو به مخاطب ارائه دهیم و  بهره‌وری را بیشتر کنیم قطعاً افراد هرچه بیشتر مایل هستند تا با ما در ارتباط باشند.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید