یک ترفند برای انتشار محتوای منظم و بهبود سئو سایت

برای موفقیت در سئو باید کارهای مختلفی را انجام بدهید تا سایتتان به رتبه های اولیه گوگل هدایت شود. گوکل دوست دارد سایت هایی را به صفحه اول هدایت کند که مطالب کاربردی برای کاربرانشان دارند. یکی از روش هایی که باعث می شود تا گوگل متوجه بشود که یک سایت آیا مطالب مفیدی برای […]

فهرست مطالب

برای موفقیت در سئو باید کارهای مختلفی را انجام بدهید تا سایتتان به رتبه های اولیه گوگل هدایت شود. گوکل دوست دارد سایت هایی را به صفحه اول هدایت کند که مطالب کاربردی برای کاربرانشان دارند. یکی از روش هایی که باعث می شود تا گوگل متوجه بشود که یک سایت آیا مطالب مفیدی برای کاربرانش داشته است یا خیر نرخ خروج از سایت یا bounce rate است. قطعا اگر شما هم جزء همراهان همیشگی سایت آرتمن وب باشید می دانید که نرخ خروج چیست. اما برای دوستانی که شاید ندانند نرخ خروج سایت چیست؟ یک توصیح کوتاهی مطرح میکنم.

 

نرخ خروج (bounce rate) چیست؟

شما تصور کنید که یک وب سایت دارید و ۱۰۰ نفر وارد سایت شما می شوند و از این ۱۰۰ نفری که وارد می شوند، ۳۰نفر بدون اینکه حتی یک جای سایت شما کلیک کنند از سایت شما خارج می شوند. در این صورت می گوئیم که نرخ خروج از سایت ۳۰درصد است. پس طبیعی است که هرچقدر این نرخ کمتر باشد به نفع سایت شما خواهد بود. برای اینکه بدانید نرخ خروج از سایت شما چقدر است ۲ راهکار خیلی خوب دارید. راهکار اول این است که از طریق سایت الکسا متوجه بشوید که نرخ خروج از سایت شما چقدر است. برای اینکه به سایت الکسا بروید و آدرس سایتتان را وارد کنید تا سایت الکسا  http://www.alexa.com نرخ خروج سایت شما را نشان بدهد. راهکار دوم این است که گوگل آنالیتیک را بر روی وب سایتتان نصب کنید تا دقیقا متوجه بشوید که نرخ خروج از سایت شما به چه صورتی است.

 

نرخ خروج از سایت دلایل بسیار زیادی دارد. مثلا می تواند به این علت باشد که سایت به صورت هدفمند بهینه نشده است. صفحه ای که به کار نمایش داده شده است اطلاعات ارزشمندی برای کاربران نداشته است. سرعت وب سایت پائین بوده است. گرافیک سایت غیرحرفه ای بوده است. یک دلیل دیگری که باعث می شود نرخ خروج از سایت افزایش پیدا کند این است که بازدیدکنندگان به خاطر محتوای جدید وارد سایتتان می شوند اما خبری از هیچ محتوای جدیدی نیست! بله بگذارید با یک مثال پیش برویم. شما صاحب یک وب سایت هستید و افرادی هم به سایت شما علاقه مند هستند و مدام سایت شما را چک می کنند. بازدیدکننده امروز وارد سایت شما می شود و میبیند که یک محتوای جدید در سایت منتشر شده است، در نتیجه اگر به موضوع محتوای شما علاقه مند باشد کلیک می کند و محتوا را مشاهده می کند. فردا سر می زند و میبیند که خبری نیست! بدون اینکه کلیک کند از سایت خارج می شود. ۲روز بعد می بیند باز هم خبری نیست! بدون کلیک کردن خارج می شود. این موارد باعث می شود تا نرخ خروج از سایت شما افزایش پیدا کند. هفته بعد به سایت مراجعه می کند و میبیند که شما ۴تا مطلب جدید در سایت گذاشتید. اینجا باید تکلیف بازدیدکنندگانتان را معلوم کنید. باید یک نظم در تولید محتوا داشته باشید. در پاراگراف بعدی بهتر توضیح می دهم.

نظم محتوا در سئو بسیار مهم است

همیشه در سایت آرتمن وب بر روی تولید محتوای منظم تاکید کردم. اگر شما بتوانید به صورت منظم سایتتان را بروزرسانی کنید باعث می شود تا رتبه بهتری در گوگل بگیرید. این مورد را هم در سایت آرتمن وب و هم در سایت مشتریانم بارها امتحان کردم. اگر به صورت منظم محتوا تولید کنید باعث می شود که هم گوگل از شما خوشش بیاد و هم بازدیدکنندگان از شما خوششان بیاد! تصور کنید این هفته ۳ مطلب در سایت منتشر کردید، هفته بعد ۲ مطلب می گذارید، هفته بعدش مطلبی نمی گذارید و خلاصه تولید محتوای شما هیچ ریتمی ندارد. چه اتفاقی می افتد؟ ربات گوگل به سایت شما سر می زند و میبیند که یک بار مطلب جدید دارید و دست پر سایت شما را ترک می کند. یکبار دیگر سر می زند و میبیند که مطلب جدیدی ندارید و دست خالی سایت شما را ترک می کند. بار دیگر دست پر، بار دیگر دست خالی. این خوشایند گوگل نیست. حالا همین حالت برای بازدیدکنندگان هم هست. یکبار به سایت شما مراجعه می کنند و میبینند که مطلب جدیدی دارید، یعنی در نهایت دست پر از سایت شما خارج می شوند. بار دیگر مراجعه می کنند و می بینند که هیچ مطلب جدیدی ندارید. دست خالی سایت شما را ترک می کنند و این برای کاربران هم خوشایند نیست.  حالا تا به اینجای کار متوجه شدید که این تولید محتوای منظم چه تاثیری در کار سئو شما و بازدیدکنندگان شما دارد؟ یعنی ربات گوگل دست خالی سایت را ترک کرده و از طرفی بازدیدکننده هم دست خالی سایت را ترک کرده است. چه اتفاقی می افتد؟ نرخ خروج از سایت شما افزایش پیدا می کند و از طریق نرخ خروج از سایت شما، گوگل متوجه می شود که برای برخی کاربران نارضایتی اتفاق افتاده است. در نتیجه ممکن است جایگاه های خوب گوگل را از دست بدهید. به خاطر همین بر روی نظم محتوا تاکید دارم. حالا ببینیم که چه راهکاری برای این موضوع پیش روی ماست.

ترفندی برای انتشار محتوا و کاهش نرخ خروج (bounce rate) از سایت

همانطور که قبلا هم گفتم، نرخ خروج از سایت دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها به خاطر عدم بروز رسانی منظم سایت است. شما می توانید برنامه کاری خودتان را در سایت منتشر کنید. طبق برنامه ریزی که انجام دادید قرار است هفته ای یک مطلب در سایت منتشر کنید. همین را در وب سایتتان بنویسید. یعنی دقیقا بنویسید که شنبه هر هفته ساعت ۱۰ صبح یک مطلب جدید در سایت منتشر می شود. با اینکار بازدیدکنندگان متوجه می شوند که دقیقا چه زمانی باید برای دریافت مطالب جدید به سایت شما سر بزنند. از این تکنیک چند سال پیش در سایت آرتمن وب استفاده میکردم و نتایج بسیار خوبی گرفتم. به شما هم پیشنهاد میکنم که حتما برنامه تولید محتوای خودتان را در سایت منتشر کنید تا بازدیدکنندگانتان بدانند که چه زمانی باید به سایت شما مراجعه کنند. خلاصه می توانید یک بنر طراحی کنید و در سایتتان قرار بدهید تا بازدیدکنندگان برنامه شما متوجه بشوند. حتی می توانید کار را فراتر بگذارید و دقیقا بگوئید قرار است هر هفته چه موضوعاتی در سایت قرار داده شود. می توانید یک تقویم محتوا درست کنید و از الان بدانید که قرار است برای ماه آینده چه مطالبی بر روی سایت قرار بگیرد. بسیار عالی! همین تقویم محتوا را در  اختیار بازدیدکنندگان قرار بدهید تا آن ها هم در جریان باشند که قرار است ۳۰ روز آینده چه مطالبی دریافت کنند.

صحبت پایانی

در این سری آموزش سئو سعی کردم اهمیت نظم در تولید و انتشار محتوا را برای شما عزیزان بیان کنم. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید خودتان متوجه شدید که نظم در تولید محتوا بر روی چه مواردی تاثیرگذار است و به صورت یک زنجیر به هم متصل شده است و شما اگر نظم در تولید محتوا را رعایت کنید، تاثیر مثبت و مستقیمی بر روی عوامل دیگر می گذارد سایتتان می گذارد.

منبع : آرتمن وب

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید