راه و روش نوشتن یک محتوای استاندارد برای وب سایتتان

هر کسب و کار آنلاینی نیاز به تولید محتوا دارد. در واقع هر کسب و کار اینترنتی که دارای وب سایت است باید بنویسد. این چیزی است که در بعضی از وب سایت های ایرانی به چشم نمی خورد. بعضی از فروشگاه های اینترنتی را می بینم که به جز صفحات محصولاتشان صفحات دیگری که دارای محتوا […]

فهرست مطالب

هر کسب و کار آنلاینی نیاز به تولید محتوا دارد. در واقع هر کسب و کار اینترنتی که دارای وب سایت است باید بنویسد. این چیزی است که در بعضی از وب سایت های ایرانی به چشم نمی خورد. بعضی از فروشگاه های اینترنتی را می بینم که به جز صفحات محصولاتشان صفحات دیگری که دارای محتوا باشند مشاهده نمی شود. منظور از محتوا هر نوشته ای است که در قالب هر چیزی باشد. مثلا نوشته ای مربوط به توضیحات ویدئو ها یا پادکست ها. خیلی از افراد هستند که می دانند دقیقا چه چیزی می خواهند بنویسند ولی توانایی نوشتن آن را ندارد. در این مقاله قصد دارم راجع به نوشتن محتوا برای سایت صحبت کنم.

راه و روش نوشتن یک محتوای استاندارد برای وب سایتتان

چگونه محتوایی مفید برای سایتمان بنویسیم؟

قبل از اینکه بخواهید راجع به هر چیزی که توی فکرتان است بنویسید باید درباره اش تحقیق کنید. اگر از قبل راجع به آن می دانید که هیچ، ولی اگر نمی دانید باید منابعی را در اینترنت پیدا کنید و دربارش بیشتر از قبل بدانید. بهتر است چندین مقاله درباره آن موضوع بخوانید. یا این که می توانید از تجربه دیگران هم استفاده کنید. در هر صورت باید اطلاعات کاملی را از موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید، داشته باشید.

در گام بعدی باید عنوان مناسب برای نوشته خود انتخاب کنید. منظور از عنوان مناسب این است که طرفدار داشته باشد. برای پی بردن به این قضیه می توانید از گوگل کمک بگیرید و عنوان نوشته مورد نظر خود را در گوگل بنویسید و ببینید چقدر مقاله راجع به آن مشاهده می کنید. هنگامی که در حال تایپ کردن عنوان هستید جملاتی که از قبل هم سرچ شده را مشاهده می کنید که این نشان دهنده جست و جوی زیاد کاربران از قبل است. از این طریق می توانید نیاز کاربران را پیدا کنید. پس به یاد داشته باشید قبل از شروع به نوشتن باید اول عنوان نوشته خود را مشخص کنید.

در گام بعدی باید شروع به نوشتن کنید اما چطوری؟ خب برای نوشتن یک مطلب باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. برای شروع در پاراگراف اول راجع به موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید توضیح مختصری بدهید و بگویید که در این مقاله دقیقا چه چیزی را می خواهید به خواننده منتقل کنید. به قول معروف تکلیف را روشن کنید.

بعد از نوشتن پاراگراف اول نوبت به نوشتن ادامه مطلب می رسد. اگر مقاله شما به فرض دارای زیر عنوان هایی است هر کدام از آن ها را زیر هم با فاصله بنویسید. مثلا مطلبی درباره سئوی داخلی می خواهید بنویسید که ۵ تا زیر عنوان دارد. هر عنوان را زیر هم بنویسید که هر کدام حداقل دارای یک پاراگراف است. اصلا قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید اولین کاری که می کنید تمام عنوان و زیر عنوان ها را بنویسید و بعد به نوشتن درباره هر کدام بپردازید. به این نکته توجه کنید که تعداد خط های هر پاراگراف باید تقریبا اندازه هم باشد.

اگر داستان یا خاطره ای درباره موضوعی که قصد نوشتنش را دارید به ذهنتان می رسد بهتر است قبل از نوشتن مطلب یعنی منظورم بعد از پاراگراف اول است به آن اشاره کنید و به صورت کوتاه درباره داستانی که در ذهنتان است بنویسید. کاربران از داستان های آموزنده خیلی خوششان می آید. مثلا اگر تجربه کاری تلخی در راستا با موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید به ذهنتان می رسد حتما دربارش بنویسید.

بعد از نوشتن مطلبتان و رساندن کامل منظورتان به مخاطب، باید پاراگراف آخر که جمع بندی مطلبتان محسوب می شود را بنویسید. در پاراگراف آخر باید به نکاتی که در مقاله به آن ها اشاره کردید دوباره تاکید کنید و بگویید مثلا اگر این کارها را انجام ندهید فلان اتفاق می افتد. البته بستگی به موضوع مطلبتان دارد. در اصل منظورم این است که در پاراگراف آخر باید به مطالبی که به آن ها اشاره کرده اید تاکید داشته باشید. و در آخر بعد از تشکر کردن بهتر است کاربرانتان را دعوت به مشارکت کنید. یا از آن ها درخواست اشتراک گذاری مقاله تان را کنید.

راه و روش نوشتن یک محتوای استاندارد برای وب سایتتان

۹ راهکار کاربردی برای تولید محتوای اثر گذار درشبکه های اجتماعی

کلام آخر

در این مقاله سعی کردم قالب نوشتن یک محتوای استاندارد را به شما یاد دهم. نوشتن محتوا یک طرف قضیه است و طرف دیگر صحیح نوشتن آن است. سعی کنید در نوشتن مقاله خود هر چیزی که به ذهنتان رسید را بنویسید و از آشفته بودن آن حراسی نداشته باشید. به خاطر اینکه در آخر می توانید آن ها را طبق پاراگراف ها و عنوان ها مرتب کنید. البته روش ابتدا نوشتن عنوان و زیر عنوان ها و بعد نوشتن درباره هر کدام روش بسیار خوبی برای نوشتن است.

اگر درباره نوشته ای که قصد نوشتن آن را دارید هیچ گونه محتوایی در اینترنت وجود ندارد و شما درباره آن اطلاعاتی دارید حتما شروع به نوشتن آن کنید. به خاطر اینکه همیشه محتوای یونیک و اختصاصی مورد توجه کاربران زیادی قرار می گیرد و احتمال ویروسی شدن آن زیاد است. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید