مزیت رقابت در کسب و کار اینترنتی

مزیت رقابت در کسب و کار اینترنتی

با رقابت شما می توانید بهتر و بالاتر از رقبایتان قرار بگیرید. در هر کسب و کاری از جمله کسب و کار های فیزیکی و سنتی و اینترنتی رقابت وجود دارد و همه تلاش می کنند که در همه ی زمینه ها ( تبلیغات، کاربران، فروش و …) بهترین باشند. همانطور که هر دو فروشگاهی […]

فهرست مطالب

با رقابت شما می توانید بهتر و بالاتر از رقبایتان قرار بگیرید. در هر کسب و کاری از جمله کسب و کار های فیزیکی و سنتی و اینترنتی رقابت وجود دارد و همه تلاش می کنند که در همه ی زمینه ها ( تبلیغات، کاربران، فروش و …) بهترین باشند. همانطور که هر دو فروشگاهی که یک کالای خاص می فروشند، در تلاش هستند که مشتریان را جلب خود کنند در فضای اینترنت هم این اتفاق می افتد. در این مقاله مزیت رقابتی را به طور کامل شرح می دهیم و مواردی را برای افزایش رقابت بیان خواهیم کرد.

مزیت رقابت در کسب و کار اینترنتی

مزیت رقابتی؛ ماندن در ذهن و تبدیل شدن به برند

اگر در آرزوی داشتن کسب و کاری موفق هستید پس باید مزیت رقابتی داشته باشید. مزیت رقابتی یعنی بردن تمام رقابت ها در بین حریفان و بالاتر قرار گرفتن بین همه آنها. مزیت رقابتی یعنی ماندن در ذهن ها و تبدیل شدن به برند، یعنی در اوج قرار داشتن. شما شرکت اپل را در نظر بگیرد که یک برند خاص در بین مردم شده است. پس با پیدا کردن راه کارهایی سعی کنید در مزیت رقابتی قرار بگیرید.
رقیبان خود و نقاط ضعف آنها را در ارائه خدمات یا فروش محصولاتشان شناسایی کنید، بر فرض نقطه ضعف رقیبتان پشتیبانی بعد از فروش است. شما در سایت خود سعی کنید بهترین پاسخگو برای مشتریان و پشتیبان خوبی بعد از فروش باشید. سعی کنید با ارائه محصولات خوب و با کیفیت نام و برند خود را در ذهن مخاطبان درج کنید و همیشه بدرخشید.
مزیت رقابتی گاهی اوقات به خاطر قیمت کم یا قیمت زیاد محصولاتتان ایجاد می شود. به محصولات شرکت اپل نگاه کنید. شاید قیمت محصولاتش نسبت به رقبایش خیلی بیشتر باشد ولی افراد خیلی خاصی از این محصولات استفاده می کنند. افرادی که می خواهند با بقیه فرق داشته باشند، افرادی که می خواهند خاص باشند.

ایجاد مزیت رقابتی

شما با وعده های مختلف می توانید مزیت رقابتی ایجاد کنید. فرض کنید شعار شبکه سلامت این است که ورزش کنید تا لاغر شوید؛ ولی شما با ارائه یک محصول با شعار اینکه بدون ورزش و با استفاده از این محصول لاغر کنید. با اینکار باور ها را به چالش می کشید و هر آنچه در ذهن ها است را نقض می کنید.
در سایت خود محتوای یونیک و تازه قرار دهید، کاربران عاشق محتوای تازه و نو هستند. کاری کنید دیگر سایت ها از روی متون شما کپی برداری کنند، شما همیشه اولین باشید.
یکی دیگر از راه های دیگر مزیت رقابتی شناسایی بازار هدف است، یعنی اگر کار شما سئو است. پس دنبال مشتریانی باشید که به فکر بهینه کردن سایت خود هستند نه مشتریانی که دنبال طراحی سایت هستند. فراموش نکنید تخصصی کار کردن شما را از بقیه رقبا متمایز می کند.

مزیت رقابت در کسب و کار اینترنتی

کاهش قیمت محصولات و مزیت آن در رقابت

شما می توانید با کاهش قیمت یک مزیت رقابتی داشته باشید، به شرطی که کیفیت محصولتان بالا باشد. دقت کنید گاهی اوقات کاهش شدید قیمت ممکن است برند شما را نابود کند، چرا که مشتری فکر می کند محصول شما لابد بی کیفیت است و با قیمت پایین عرضه می شود. پس برند شما را رها کرده و سراغ محصولات رقیبان می رود.
از طرفی دیگر می توان مثال شرکت اپل را در مورد افزایش قیمت ها زد. شرکت اپل با افزایش قیمت و همزمان کیفیت توانسته است مزیت رقابتی بالایی بین رقبا ایجاد کند. مشتریان اپل به قیمت فکر نمی کنند و فقط می خواهند خاص باشند.
مزیت رقابتی با هر چیزی که بتواند مشتری را جذب و دائمی کند ایجاد می شود. شما باید بین رقیبان بهترین جلوه کنید، مثلا ارائه کد تخفیف با خرید هر محصول یا هدیه در مناسبت های مختلف که می تواند مشتری را به خود جلب کند.

کلام آخر

در آخر مزیت رقابتی لازمه موفقیت در کسب و کار های اینترنتی است. البته اگر مزیت رقابتی ندارید بهتر است هیچ وقت رقابت نکنید. پس کیفیت محصولات را بالا ببرید، مشتریان جدید جذب کنید، مشتریان را دائمی کنید و در رقابت بین حریفان مزیت داشته باشید.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید