هرم بازاریابی محتوایی

هرم بازاریابی محتوایی

هرم بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش ها برای سازماندهی محتوای تولیدی است. محتوا یک اصل بسیار مهم است که به عنوان پادشاه از آن یاد می شود. بهتر است تولید محتوا و مسولیت آن را کم اهمیت ندانیم زیرا سنگین و مهم است .در جهت تهیه و تولید محتوای اصولی باید اصول محتوا نویسی […]

فهرست مطالب

هرم بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش ها برای سازماندهی محتوای تولیدی است. محتوا یک اصل بسیار مهم است که به عنوان پادشاه از آن یاد می شود. بهتر است تولید محتوا و مسولیت آن را کم اهمیت ندانیم زیرا سنگین و مهم است .در جهت تهیه و تولید محتوای اصولی باید اصول محتوا نویسی را رعایت کنید و همچنین عوامل و شرایط مهم برای ترویج و توزیع محتوا و همچنین نگه داری و به روز رسانی محتوا را بلد باشیم . تمام این فعالیت ها باید طبق اصول مشخصی پیش رود و دارای استراتژی مدونی باشد . طبق سنجش بازاریابی وب سایت content markting institute برای موفقیت بازاریابی محتوا داشتن استراتژی مدون ضروری است و کمپین ها و بازاریاب هایی که از استراتژی مشخصی پیروی می کنند موفق تر از کسانی هستند که استراتژی مشخص و مدونی ندارند .

هرم بازاریابی محتوا به شما کمک می کند که طبق یک چارچوب و استراتژی مشخص اجرای کمپین محتوایی ، از عملکرد بهینه محتوا و بازیافت دامنه تاثیر گذار آن مطمین شوید. در این مقاله سعی داریم که به طور کامل برای شما توضیح دهیم که هرم بازاریابی چیست و شما چگونه می توانید از این هرم در بازاریابی محتوا برای شرکت یا سازمان خود استفاده کنید .

هرم بازاریابی محتوایی

هرم بازاریابی محتوا چیست ؟

هرم بازاریابی محتوا تمام فعالیت های مربوط به تهیه و تولید محتوا و عوامل موثر بر آن از قبیل روش های تبلیغ و ترویج محتوا ، بازیابی و نگهداری محتوا و تمام عوامل مربوط به آن می باشد .

هر هرم به طور کلی به سه قسمت محتوای مرکزی ، محتوای جانبی و خرده محتواهای ترویجی تقسیم می شود .

در این قسمت به طور خلاصه این سه قسمت را برای شما شرح می دهیم .

محتوای مرکزی

محتوای مرکزی محتوای اصلی است . محتوایی است که نیاز به تحقیق و بینش عمیق دارد . محتوای مرکزی به عنوان ماده اصلی برای تولید محتوای جانبی مورد استفاده قرار می گیرد . تولید محتوای جانبی و استفاده از آن ها به این دلیل است که مخاطب شما به سمت محتوای مرکزی اصلی شما هدایت می شود . محتوا در این سطح رمز عبور ندارد و مخاطب برای دسترسی به آن ها باید رمز داشته باشد .

محتوای جانبی

محتوای جانبی ، محتواهایی هستند که سعی دارند مخاطب را به سمت محتوای اصلی شما بکشاند . همانطور که در بالا گفته شد این محتواها بخشی از محتوای اصلی هستند که حول مطالبی دقیق تر و متمرکز تر تولید می شود . این بخش از محتوا به سه سطح تقسیم می شود .

پاورپوینت ها و محتوا  slidershare

این محتواها برای جذب مخاطب و مشتری هستند و رمز عبور ندارند . هدف از این محتواها این است که مشتری را به سمت محتوای مرکزی و اصلی شما هدایت کند. این محتوا باید آنقدر جذاب باشد که مخاطب را با اشتیاق به سوی مطالب اصلی بکشاند.

پست وبلاگ و پست مهمان

پست وبلاگ و پست مهمان در این سطح قرار دارند . پست وبلاگ محتوا و مطالبی هستند که شما به طور روزانه و یا به طور هفتگی در سایت قرار می دهید و پست مهمان که در مقاله قبلی به طور کامل در مورد آن ها صحبت کردیم پست هایی هستند که از وبلاگ های دیگر داخل سایت شما قرا داده می شود. این پست ها را نادیده نگیرید. پست مهمان روی سئو و بازاریابی محتوایی شما اثر زیادی دارد.

محتوای ترویجی

این محتوا در قاعده هرم وجود دارد . محتوایی هستند که  از محتوای اصلی و محتوای جانبی تولید می شوند و بسیار ساده و کوتاه می باشند . این محتواها به طور روزانه و یا طی چند بار در روز اشتراک داده می شوند . محتوای شبکه های اجتماعی و محتوای ویرایشی نمونه ای از این محتواها هستند . به طور مثال برخی از شرکت ها و کارخانه ها در شبکه هایی مثل توییتر و اینستاگرام مطالب جالب یا مفیدی را منتشر میکنند. این مفید بودن یا جالب بودن باعث میشود که مخاطبان، بدون اینکه شما درخواست کنید، آنها را منتشر کنند.

هرم بازاریابی محتوایی

استفاده از هرم بازاریابی محتوا چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از هرم بازاریابی محتوا می تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد که به برخی از این مزایا اشاره می کنیم.

یکپارچه سازی اهداف

یکی از مهم ترین اهداف هرم محتوا این است که تمام محتوای شرکت را حول هدف شرکت یکپارچه نماید . این یکپارچه سازی به شما کمک می کند تا در یک چارچوب مشخص و اصولی پیش برود.

تکرار پیام

یک پیام هنگاهی اثر بخش است که از طریق مختلف در دسترس مشتری قرار بگیرد. هرم بازاریابی به شما در تکرار و توزیع پیام ها کمک می کند.

تولید محتوا در فرمت های گوناگون

ممکن است برخی مشتریان شما به خواندن مقاله علاقه داشته باشند و برخی دیگر گوش دادن به یک متن را ترجیح دهند. استفاده از بازاریابی محتوا به شما این فرصت را می هد تا محتوا را در قالب های متنوع تولید کنید.

تولید محتوا از بالا به پایین یا از پایین به بالا

چگونگی تولید محتوا به خود شما بستگی دارد . ممکن است شما هرم خود را از بالا و محتوای مرکزی شروع کنید و بعد با استفاده از آن محتوای جانبی را ایجاد کنید. ممکن هم هست شما از پست ها و وبلاگ ها ابهام گرفته و محتوای مرکزی خود را ایجاد کنید.

افزایش کارایی

این هرم به شیوه های زیر می تواند باعث افزایش کارایی و عمکلرد شما شود

  • هم راستا کردن فعالیت ها با اهداف شرکت
  • الزامی کردن تعیین هدف
  • یکپارچه کردن تمام اقدامات و فعالیت های افراد شرکت برای تولید محتوا
  • سازماندهی تولید محتوا و نظم بخشیدن به آن

افزایش فروش

در هرم محتوا کاربر یکی یکی از سطوح پایین،به بالا می آید و در آخر به محتوای مرکزی می رسد. محتوای مرکزی رمز دارد و برای دسترسی به آن ها باید در سایت ثبت نام کنند و اطلاعات خود را با شما در میان بگذارند. این موجب تولید سرنخ های فروش و فرصت جدید برای تقسیم فروش می شود.

هرم محتوا به طور کلی باعث افزایش تمرکز و همچنین افزایش تولید محتوا می شود.

هرم بازاریابی محتوایی

سه گام برای کار با هرم بازاریابی محتوا

هر فعالیتی با اقدامات قدم به قدم ساده تر میشود. در این قسمت، گام های طراحی یک هرم محتوایی درست را بررسی میکنیم.

گام اول، تعیین رهبر

یک نفر را به عنوان رهبر و مدیر اجرایی بازاریابی محتوایی شرکت خود انتخاب کنید. رهبر باید خلاقیت داشته باشد، بتواند مدیریت کند و مورد قبول اکثریت اعضا باشد.

گام دوم، درخواست حمایت از تمام نقش های شرکت

پس از مشخص شدن لید فروش از تمام واحدهای دیگر سازمان نظیر تیم فروش و تیم بازاریابی شبکه های اجتماعی درخواست حمایت کنید. شما در یک سازمان کار می کنید، موفقیت همکارانتان موفقیت شماست و برعکس…

گام سوم، مشخص کردن چارچوب هرم بازاریابی محتوا

چارچوب هرم خود که شامل استراتژی ، تولید و توزیع محتوا و تحلیل می باشد را مشخص کنید. برای تهیه این چارچوب می توانید از پلتفرم curate cmp  استفاده کنید.

و در آخر…

بازاریابی محتوا این پتانسیل را دارد که برای آن سرمایه گذاری کنید. هدف خود را در بازاریابی محتوا مشخص کنید و طبق هرم با چارچوب مشخص پیش بروید. این هرم روال کار شما را به استاندارد مشخص و بالاتری می رساند. محتوای مناسب و تک، شما را به عنوان یک مرجع معتبر و قوی به مخاطبانتان معرفی میکند.

5/5 - (2 امتیاز)
اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فرمول افزایش ترافیک سایت همراه با چند تکنیک نمونه
17 مهر, 1400
بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبمستران که باید بشناسید! امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که کمپانی گوگل...
27 اردیبهشت, 1399
هرم بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش ها برای سازماندهی محتوای تولیدی است. محتوا یک اصل بسیار مهم است که...
15 اردیبهشت, 1398

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید