چگونه برند پرطرفداری شویم؟

چگونه برند پرطرفداری شویم؟

تصویر برند شما چیزی است که بین ارتباطی ماندگار با مشتریان وفادار و هرگز دیده نشدن توسط مشتریان، تفاوت ایجاد می‌کند. اما ساختن یک برند قدرتمند یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. برای پی بردن به اینکه چگونه می‌توان مؤثرترین ارتباط را با مشتریان داشت به زمان نیاز است. باید پیش از هرچیز به درک درستی از خواسته‌های […]

فهرست مطالب

تصویر برند شما چیزی است که بین ارتباطی ماندگار با مشتریان وفادار و هرگز دیده نشدن توسط مشتریان، تفاوت ایجاد می‌کند. اما ساختن یک برند قدرتمند یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. برای پی بردن به اینکه چگونه می‌توان مؤثرترین ارتباط را با مشتریان داشت به زمان نیاز است. باید پیش از هرچیز به درک درستی از خواسته‌های مشتریان‌مان برسیم و سپس سعی کنیم از انتظارات آنها فراتر رویم.

چگونه برند پرطرفداری شویم؟

در این زمینه چند نکته را با هم از نظر می‌گذرانیم:

۱.تنها بر ویژگی های محصول تمرکز نکنیم.

بدون داشتن یک داستان جذاب برای برندمان، محصول یا خدمت ما نمی‌تواند ارزشی عاطفی برای مشتریان داشته باشد. ذات و جوهره انسان‌ها به شکلی است که به داستان واکنش مثبتی نشان می‌دهند.

مقاله‌ای در مجله Psychology Today  در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده بود که عنوان می‌کرد، زمانی که مشتری به چند گزینه نهایی برای خرید می‌رسد، تصمیم‌گیری نهایی را براساس عواطف (احساسات و تجربیات شخصی) و نه اطلاعات (ویژگی‌های محصول) انجام می‌دهد.
همه چیز به ساختن یک ارتباط انسانی با مشتری برمی‌گردد. البته باید توجه داشت که حتی قوی‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌ها نیز نمی‌توانند یک محصول ضعیف را بفروشند.

پنج ویژگی محصولات و خدمات پرفروش

۲.شناخت خواسته مشتریان و داشتن صداقت با آن ها.

برای آنکه بتوانید از آزمون زمان سربلند بیرون بیایید، باید پیام برند شما همان چیزی را بگوید که شما واقعاً هستید. درگیر اینکه الان چه چیزی در بازار رواج دارد، نشوید بلکه روی چیزی تمرکز کنید که واقعاً می‌توانید برای مشتری انجام دهید. مهم این است که مشتری خود را بشناسیم و بتوانیم آنچه را که او می‌خواهد به بهترین شکل به او ارائه دهیم.

چگونه برند پرطرفداری شویم؟

۳.احترام و ارزش بدهیم تا وفاداری بگیریم.

محتوایی که به شکل‌های مختلف به مشتری ارائه می‌کنیم باید به او کمک کند که تصمیمی درست بگیرد. اینگونه می‌توانیم مطمئن باشیم که اگر مشتری ما را انتخاب می‌کند، بهترین گزینه را انتخاب کرده است. لازم نیست تمام محتواهایی که تولید می‌کنیم درباره محصول یا خدمت، به طور مستقیم مرتبط به فروش باشد. باید به درک درستی از مسیری که مشتری طی می‌کند برسیم و تشخیص دهیم در کدام نقاط این مسیر وی به محتوای ما نیاز دارد، سپس در همان نقطه به او محتوا ارائه دهیم؛ محتوایی که برای وی ارزش ایجاد می‌کند.
یکی از اشتباهات کاروکسب‌ها این است که محتوا را در نقاطی از مسیر مشتری به وی ارائه می‌دهند که اصلاً نیازی به محتوا ندارد. برای مثال بارها مشاهده کرده‌ام که مشتری مترصد تصمیم‌گیری است اما یک نکته بیجا یا اطلاعات غیرضروری وی را از تصمیم‌گیری منصرف می‌کند. بنابراین باید برای مشتری ارزش ایجاد کنیم و این ارزش را در قالب محتوایی هوشمندانه در زمان درست به وی ارائه دهیم.

۴راهکار برای افزایش فروش محصولات سایت

۴.از فضای آفلاین غافل نشویم.

اینقدر فرصت‎های بازاریابی در فضای آنلاین زیاد شده است که بعضی مواقع نسبت به فضای حقیقی غافل می‎شویم. گاهی اوقات فلسفه حضور در فضای واقعی را فراموش می‌کنیم. شرکت در سمینارها، کنفرانس‎ها، گردهمایی‎ها و نمایشگاهها هیچ‎گاه تاثیرگذاری خود را از دست نمی‏دهد. فضای آفلاین و آنلاین در کنار یکدیگر بسته جامع ما ،برای بهترین پیشنهاد به مشتری را به وجود می‎آورد.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید