ایده های ناکارآمدِ کسب و کار اینترنتی کدامند؟

با گذشت زمان نیاز های مردم عوض شده است و بر طرف کردن این نیاز ها هم در بعضی مواقع کار سختی است. خیلی از دوستان هستند که ایده های نابی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پر سود دارند اما به دلایلی نمی توانند آن را عملی کنند. این دلایل می تواند […]

فهرست مطالب

با گذشت زمان نیاز های مردم عوض شده است و بر طرف کردن این نیاز ها هم در بعضی مواقع کار سختی است. خیلی از دوستان هستند که ایده های نابی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پر سود دارند اما به دلایلی نمی توانند آن را عملی کنند. این دلایل می تواند مربوط به عدم شناخت کافی از بازار هدف یا عدم تجربه کاری باشد. اما دوستانی هستند که می خواهند کسب و کار اینترنتی خود را با ایده های قدیمی راه اندازی کنند که احتمال اینکه با شکست مواجه شوند زیاد است. در این مقاله قصد دارم راجع به ایده هایی که به درد راه اندازی کسب و کار اینترنتی نمی خورند صحبت کنم.

ایده های ناکارآمدِ کسب و کار اینترنتی کدامند؟

تعریف ایده؟

در حقیقت یک تصور ذهنی است. شاید بتوان ایده دادن را اولین گام برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز دانست. به عبارت دیگر ایده ساده‌ترین راه حلی است که انسان در برابر یک مسئله یا نیاز به آن فکر می‌کند. هر چند می‌توان یک ایده را بسط داد و پیچیده کرد.

ایده کسب و کار اینترنتی باید طوری باشد که در وحله اول نیاز مردم را رفع کند. متاسفانه بعضی از افراد هستند که بعضی از کسب و کارهای اینترنتی را با ایده اشتباه می گیرند. مثلا راه اندازی یک سیستم وبلاگ دهی و یا راه اندازی یک سایت نیازمندی های آنلاین نمی تواند ایده خوبی برای کسب و کار اینترنتی به حساب بیایند.

راه اندازی کسب و کارهایی اشباه شده واقعا فایده ای ندارد. مثلا با وجود شیپور و دیوار و این همه سایت که در زمینه آگهی رایگان فعالیت می کنند راه اندازی چنین سایتی اشتباه است. یا مثلا با وجود این همه انجمن گفت گو آیا درست است انجمن گفت گو راه اندازی کنید؟ کسب و کارهایی که این چنین هستند و اشباح شده اند زیاد است. اصلا یکی از دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی همین است. نداشتن ایده مناسب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی!

با این تفاسیر بسیاری از دوستان هستند که باز هم مشتاق به راه اندازی چنین کسب و کارهایی هستند و پیش خودشان فکر می کنند اگر آن ها توانسته اند پس ما هم می توانیم. در صورتی که واقعا چنین نیست. البته این را هم بگویم اگر ایده جدیدی برای راه اندازی کسب و کارهای قدیمی دارید (مثلا راه اندازی شبکه اجتماعی مختص مدیران) حتما راه اندازیش کنید ولی اگر دقیقا همان ها را می خواهید تکرار کنید واقعا به شما پیشنهاد می کنم این کار را نکنید.

ایده های ناکارآمدِ کسب و کار اینترنتی کدامند؟

از ریسپانسیو کردن وب سایت خود غافل نشوید که یکی از دلایل مهم شکست در کسب و کارهای اینترنتی می باشد.

۵ راز نگفته شکست کسب و کارهای بزرگ

سخن آخر این است که کسب و کارهایی که در این مقاله مثال زدم نمی توانند ایده های خوبی باشند. یا بهتر است اینطور بگویم که اصلا نمی توانند ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشند. ایده ای هایی که در واقع ایده نیستند. ایده چیزی است که واقعا مشکل گشای مردم باشد. همان طور که بارها به این مورد اشاره کردم ایده خوب ایده ای است که مشکل مردم را رفع کند. مطمئن باشید ایده ای که به خوبی مشکل مردم را رفع کند ۱۰۰ درصد پول ساز خواهد شد.

پس کسب و کار جدید خودتان را با ایده های قدیمی و اشباح شده آغاز نکنید. برای راه اندازی کسب و کار خود در اینترنت پیشنهاد می کنم بیشتر فکر کنید و بیشتر تحقیق کنید.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید