چرا استارتاپ ها در خوزستان رشد نمی کنند؟

باسلام خدمت تمامی دوستان استارتاپی بنده اسماعیل احمدی هستم مدیر و موسس آکادمی آرتمن وب در وقتی بود یک موضوعی زهنم رو خیلی مشغول خودش کرده بود و سوال خیلی از هنرجو های آکادمی و دور و اطرافیانم بود که چرا استارتاپ ها در خوزستان رشد نمی کنند؟ و اصلا استارتاپی داریم در استان خوزستان […]

فهرست مطالب

باسلام خدمت تمامی دوستان استارتاپی

بنده اسماعیل احمدی هستم مدیر و موسس آکادمی آرتمن وب

در وقتی بود یک موضوعی زهنم رو خیلی مشغول خودش کرده بود و سوال خیلی از هنرجو های آکادمی و دور و اطرافیانم بود که چرا استارتاپ ها در خوزستان رشد نمی کنند؟ و اصلا استارتاپی داریم در استان خوزستان یا خیر یاشید این موضوع سوال خیلی از دوستان هم استانی های دیگمونم باشه.

در مورد این سوال با چند نفر از مدرسین و مشاورین و افراد فعال در این زمینه مشورت کردیم و هر کدوم نظرات خوبی رو دادن که ما از بین این نظرات چند نظر مهم و مناسب رو انتخاب کریدم که برای شما بازگو کنیم تا به سوال شما پاسخ داده شود.

اول از همه دوس دارم نظر خودمو در مورد این سوال بگم:

به نظر من بزرگ ترین مشکل ما این هست که همیشه ما خودمون رو دست بالا میگیریم و فکر میکنیم که هیچ کسی بهتر و پربار تر از ما رو کره خاکی نیست، دوستان تا این طرز فکر رو داریم هیچ وقت پیرفتی در کارمون نداریم چون که تا حس نکنید که رقابتی در پیش دارید هیچ وقت پیشرفتی نمیکنید

نظرات دوستانی که برای ما ارسال کردن درمورد سوالی که پرسید شد:

  1. در استان خوزستان ما هنوز واژه درست تیم ورکینگ یا (team working) را یاد نگرفتیم که در کار هایمان استفاده کنیم تا یک استارتاپ قوی و حرفه ای داشته باشیم چون که کار تیمی باعث میشود که یک ایده از دید افراد متخصص مختلف مورد تحلیل و برسی قرار بگیرد و باعث میشود که کی طرح کامل و جامع خروجی داده شود.

  2. اعتماد نکردن سرمایه گذاران: برای سرمایه گذاری در زمینه it در استان و عدم فرهنگ سازی استارتاپ در استان که این امر باعث میشود که سرمایه گذاران بیشتری به این نوع کسب و کار ها روی بیاورن و باعث پیشرفت و رشد استارتاپ ها در استان خوزستان میشود.

  3. پایین بودن سواد استارتاپی در استان: متاسفانه در استان خوزستان افرادی رو شاهد هستیم که در این زمینه هیچ تخصصی ندارند ولی متاسفانه در بسیاری از استارتاپ ها و رویداد ها به عنوان منتور حضور پیدا میکنند و با دانش و تجربه غلط خود خیلی از دوستانی که تازه میخواهند وارد این زمینه شوند را تا امید میکنند.

  4. افزایش روابط: برای رشد و توسعه هر استارتاپ و کلا هر کسب و کاری روابط با هم کاران و متخصص هایی که در زمینه خودتان مشغول به فعالت هستن بسیار مهم و لازم هست تا بتوانید با همفکری و همکاری هم ایده خودتان ره به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

  5. بومی نکردن ایده ها در استان: دوستان هر ایده ای که در استان های دیگه موفق یا در کشور های توسعه یافته توانسته موفق شود دلیل به موفقیت و رشد آن در استان شما نیست چرا که در هر استان یا کشوری بسته به فرهنگ،جمعیت و موقعیت جغرافیایی و خیلی چیزا های دیگه ایده یا طرح شما باید تغییر کند تا بتوان با این شرایط و محیط سازگاری پیدا کرد.

  6. پیدا نکردن استارتاپ های نوپا: برای توسعه و رشد استارتاپ های هر استان نیاز هست حمایت و کمک سازمان ها و یا نهاد هایی که در این زمینه فعالیت میکنند صورت گیرد تا با پیدا کردن ایده های خوب و توسعه و سرمایه گذاری از آنان در استان بمانند و به اسم استان حرفی واسه گفتن داشته باشن تا این که به استان های دیگه کوچ کنند و آنان ثمره کار این تیم های قوی استانی رو بچشند.

ویدئو این مقاله در کانال آپارت آرتمن وب

 

در پایان ممنون که برای پیشرفت و توسعه استان خودتان به فکر راه حل هستید، به امید روزی که هر استان ایده ها و استارتاپ های خوبی برای ارائه داشته باشد

 

تشکر از: جناب مهندس مهدی هاشمی ، مهندس علیرضا حسینی، مهندس رضا محمد زاده، مدیر وب سایت اهواز ای تی و تشکر میکنم از کلیه دوستانی که برای تهیه این مقاله ما رو همیاری کردن.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید