۵ ایده برای راه اندازی کسب وکار آنلاین

امروزه فرصت‌های مناسبی برای کسب درآمد از اینترنت فراهم شده. اینترنت ابزاری عالی برای معرفی کالا و خدمات و عرضه محصولات و کسب درآمد از اون به روش‌های مختلف هست. با راه اندازی کسب و کار آنلاین در زمینه‌های زیر که به شما معرفی می‌کنم می‌تونین از طریق اینترنت درآمد کسب کنین. فروش اطلاعات  یا فروش محصولات اطلاعاتی دیجیتالی […]

فهرست مطالب

امروزه فرصت‌های مناسبی برای کسب درآمد از اینترنت فراهم شده. اینترنت ابزاری عالی برای معرفی کالا و خدمات و عرضه محصولات و کسب درآمد از اون به روش‌های مختلف هست. با راه اندازی کسب و کار آنلاین در زمینه‌های زیر که به شما معرفی می‌کنم می‌تونین از طریق اینترنت درآمد کسب کنین.

۵ ایده برای راه اندازی کسب وکار آنلاین

فروش اطلاعات  یا فروش محصولات اطلاعاتی دیجیتالی

یکی از روش‌های بسیار رایج برای کسب درآمد از اینترنت که در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده،فروش اطلاعات یا فروش محصولات اطلاعاتی دیجیتالی هست. راه اندازی کسب و کار آنلاین در زمینه فروش اطلاعات نیاز به سرمایه زیادی نداره و از هر جایی می‌شه این کار رو انجام داد. افراد زیادی در کشورهای مختلف و ایران ما از این روش درآمد بسیار خوبی کسب می‌کنن. بازاریابی اطلاعات روش بسیار مناسبی برای کسب درآمد هست.

موفقیت کسب و کارهای مبتنی بر آموزش آنلاین

شما می‌تونین اطلاعات خودتون رو تبدیل به فرمت‌های مختلف بکنین و اونها رو به علاقه‌مندان بفروشین. مثلا می‌تونین اطلاعات خودتون رو در فرمت‌های پادکست صوتی، ویدیو، تصویر و مقاله و به صورت وبینار،محصولات دیجیتالی یا دانلودی و دوره‌های آنلاین ارائه کنین. و در ازای ارائه اطلاعات ارزشمند خودتون، پول دریافت کنین.

می‌تونین بخشی از اطلاعات رو به‌طور رایگان و بخشی رو به‌صورت پولی ارائه کنین. قطعا طرفداران شما برای دریافت اطلاعات ارزشمند و اطلاعاتی که نیاز دارن، پول پرداخت می‌کنن. تجربیات شخصی‌تون هم بسیار ارزشمند هستن.

یک اشتباه شایع در آغاز کسب و کار اینترنتی!

۵ ایده برای راه اندازی کسب وکار آنلاین

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی سابقه بیشتری نسبت به روش اول داره و روش قدیمی‌تر و سنتی‌تری محسوب می‌شه. شباهت‌های زیادی بین این دو روش وجود داره، چون نویسندگی و ارائه اطلاعات در هر دو روش جزو اصلی ترین کارهاست.

البته وبلاگ نویسی به مرور زمان دست خوش تغییرات فراوانی شده و امروزه معنی وبلاگ نویسی بسیار گسترده‌تر شده و منظور از وبلاگ، فقط ایجاد یک وبلاگ در سرویس‌های وبلاگدهی مانند بلاگفا، بلاگ اسپات و … نیست. به افرادی که در این زمینه کار می‌کنن و یک وب‌سایت شخصی هم دارن، می‌گن وبلاگ نویس!

شیوه کسب درآمد از وبلاگ نویسی با فروش محصولات اطلاعاتی کمی متفاوت هست. معمولا وبلاگ نویس ها از طریق تبلیغات به شکل‌های مختلف مانند معرفی سایر سایت‌ها به صورت رپورتاژ، تبلیغات متنی و لینکی، و تبلیغات بنری درآمد کسب می‌کنن، همچنین همکاری در فروش؛ هرچند که می‌تونن خودشون هم محصولاتی ارائه کنن.

استارت یک کسب و کار اینترنتی چگونه باید باشد؟

وبلاگ نویس ها در حوزه‌های ارائه خبر، مطالب آموزشی، ثبت دل نوشته‌ها و … فعال هستن. یکی از رایج‌ترین سبک‌ها، نوشتن درباره اتفاقات و زندگی روزانه هست. مثلا همسر یک آتش نشان که درباره کار شوهرش و ارتباط با اون می‌نویسه. مادری که از حس مادرانه و پرورش فرزندش می‌نویسه و تصاویری منتشر می‌کنه، و وقتی که شمار مراجعین و مخاطبین اون سایت و وبلاگ‌ها افزایش پیدا می‌کنه، تصمیم می‌گیرن که از وبلاگ نویسی و نویسندگی آنلاین درآمد کسب کنن. یا اینکه از ابتدا این تصمیم رو دارن که قطعا اگه از ابتدا تصمیمی وجود داشته باشه بهتره.

همکار بودن در فروش محصولات دیگران

برخی از افراد هستن که خودشون محصولی برای ارائه ندارن و علاقه ای هم به تولید محصول به هر شکلی ندارن، چه محصولات فیزیکی و چه محصولات دیجیتالی. این افراد می‌تونن محصولات سایر سایت‌ها رو بفروشن و از این طریقکسب درآمد کنن.

فروش محصولات دیگران

این روش با روش قبلی متفاوت هست. در روش همکاری در فروش، شما در فروش محصولات سایر سایت‌ها همکاری می‌کنین و بابت فروش هر محصول، مبلغی رو به عنوان پورسانت دریافت می‌کنین. اما در این روش شما یکسری از محصولات که (حق کپی رایت ندارن) رو خرید می‌کنین و بعد با محسابه مقداری سود، اونها رو می‌فروشین. مثلا لوازم خانگی، لباس و …

خبر خوشحال کننده ای که برای شما دارم اینه که شما برای این روش کسب درآمد از اینترنت هم نیاز به سرمایه زیادی ندارین. شما مجبور نیستین که میلیون‌ها یا میلیاردها تومان صرف خرید محصولات و انبار کردن اونها بکنین. تازه اگه هم سرمایه زیادی داشتین، با این نوسانات قیمتی که در بازار و قیمت محصولات مختلف وجود داره، شاید خرید همه محصولات کار عاقلانه ای نباشه. که قطعا همینطوره و حتی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا هم این کار رو انجام نمی‌ده.

پس بهتره با فروشنده‌هایی صحبت و هماهنگ کنین تا از محصولات اونها تصاویری تهیه کنین و بعد به همراه توضیحات در سایت خودتون به نمایش بذارین و پس از اینکه در سایت فروختین و پولش رو از مشتریان دریافت کردین، اونوقت از تامین‌کننده ها خرید می‌کنین و برای مشتریان خودتون ارسال می‌کنین. به همین سادگی!

کم کم در آینده که درآمدتون بیشتر شد و سرمایه بیشتری بدست آوردین، می‌تونین یکسری از کالاهای پرفروش رو به صورت عمده و با قیمت بسیار کمتر خرید و انبار کنین و با قیمت مناسب‌تر و سود بیشتر، به مشتریان‌تون عرضه کنین.

برخی از تامین کنندگان با شما همکاری خوبی به عمل میارن، اگه مدتی رو با اونها همکاری کنین و کالاهاشون رو خوب بفروشین، قطعا در زمینه گارانتی و … هم به شما کمک می‌کنن.

۵ ایده برای راه اندازی کسب وکار آنلاین

ارائه و فروش خدمات

آخرین روشی که در این مقاله می‌خوام به شما معرفی بکنم، ارائه و فروش خدمات هست. ارائه هر نوع خدماتی مانند مشاوره، فروش کارت شارژ، طراحی سایت، طراحی لوگو، ترجمه و …

می‌تونین از طریق وب‌سایت خودتون خدمات‌تون رو عرضه کنین. احتمالا سایت‌های زیادی رو در اینترنت دیدین که خدمات مختلفی ارائه می‌کنن و از طریق دریافت سفارش و انجام اون و تحویل به مشتری درآمد خوبی کسب می‌کنن. خدمات مشاوره حقوقی، تحصیلی، خدمات مربی‌گری یا کوچینگ در زمینه کسب و کار، ورزش، مدیریت، خدمات طراحی سایت، طراحی لوگو و … تنها برخی از خدماتی هستن که می‌تونین با ارائه اونها کسب درآمد کنین.

ارائه خدمات یکی از روش‌های با پتانسیل بالا برای کسب درآمد از طریق اینترنت هست. این روش در بسیاری از اوقات در کنار روش اول یعنی فروش اطلاعات هم به صورت ترکیبی استفاده می‌شه. شکل پیشرفته‌تر ارائه خدمات یعنی راه اندازی شبکه‌ اجتماعی، پیام رسان‌، سرویس ایمیل، فکس، اشتراک ویدیو، وبلاگ‌دهی و … که احتمالا می‌تونن درآمد بسیار بیشتری رو برای شما به وجود بیارن. ولی برای شروع نیاز به تخصص، سرمایه و نیروی کار بیشتری دارن.

هدف از نوشتن این مقاله فقط ارائه ایده برای کسب بوده و طبیعتا هرکدام از این روش‌ها و ایده‌ها جای بحث و آموزش بسیار داره و شما برای اجرا کردن هرکدام از این ایده‌ها ممکنه به مهارت‌های مدیریتی، تیم‌سازی، فروش، بازاریابی، طراحی سایت و … نیاز داشته باشین. یا دست کم نیاز به یکی از این مهارت‌ها در حد مطلوب دارین تا بتونین نتیجه مثبت بگیرین. اما منظور این نیست که قبل از شروع همه چیز رو در حد عالی بلد باشین، چنین چیزی هرگز اتفاق نمیوفته و هیچ کسب و کاری از ابتدا کامل نبوده.فقط باید شروع کنید.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید