تعریف سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

تعریف سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جو گر گوگل است که در واقع با سئو سایت شما بین رقبا بالا می آید و باعث میشود تا کاربران سایت شما را ببینند . هر چه پیش میرویم روش ها و تکنیک های بیشتری هم برای سئو و بهینه سازی موتور های جست و […]

فهرست مطالب

سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جو گر گوگل است که در واقع با سئو سایت شما بین رقبا بالا می آید و باعث میشود تا کاربران سایت شما را ببینند . هر چه پیش میرویم روش ها و تکنیک های بیشتری هم برای سئو و بهینه سازی موتور های جست و جو یافت میشود که یکسری از این روش ها کاملا مناسب با قوانین و الگوریتم گوگل است که به آن سئو کلاه سفید یا White Hat Seo میگویند. و یک سری از این روش ها کاملا قوانین گوگل را دور میزنند خلاف قوانین گوگل هستند که به آن سئو کلاه سیاه و یا Black Hat Seo میگویند.

تعریف سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

تعاریف سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه 

سئو کلاه سفید یا White Hat SEO

سئو کلاه سفید بخشی از سئو و بهینه سازی سایت است که متخصصان سئو بهترین روش ها و تکنیک ها را برای بهبودی نتایج سئو انجام میدهند. سئو کلاه سفید همانطور که از اسمش پیداست بهترین و بی ضرر ترین روش ها برای سئو سایت است که در طولانی مدت بهترین نتیجه رابه شما میدهد. میتوان گفت که سئو کلاه سفید شامل همه روش هایی است که هیچ گونه خلل و مشکلی در سایت ایجاد نمیکند و در نتیجه باعث میشود تا سایت در جست و جو های گوگل در صفحه اول قرار گیرد، و هیچ کدام از این روش ها خلاف قوانین سئو نمی باشد.

۳۰ نکته مهم در بهبود سئو در طراحی

دلیل اهمیت سئو کلاه سفید 

باید بدانید که رعایت نکردن اصول سئو بخصوص سئو کلاه سفید خسارات زیادی را برای سایت شما به همراه دارد و ممکن است از سمت گوگل جریمه شوید. اما اگر نکات و اصول سئو کلاه سفید را رعایت کنید سسب میشود که سایتتان رتبه بسیار خوبی دریافت کند و یک تبلیغ بزرگ برای سایتتان میشود.

روش های سئو کلاه سفید

  1.  تولید محتوای باکیفیت و استاندارد
  2. استفاده درست از تگ ها و متا تگ ها و کلمات کلیدی
  3. به اشتراک گذاشتن محتوای سایت در شبکه های اجتماعی معتبر
  4. سرعت بارگذاری سایت
  5. ایجاد بک لینک های طبیعی
  6. ثبت کسب و کار در نقشه گوگل
  7. استاندارد های ساختاری گوگل (ریچ اسنیپت)
  8. طراحی سایت ریسپانسیو (واکنشگرا)
  9. طراحی تجربه کاربری (UX) خوب برای سایت

تعریف سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یا Black Hat Seo

همانطور که گفتیم روش هایی برای سئو و بهبود موتور های جستوجو گر گوگل وجود دارد که به یک سری از این روش ها سئو کلاه سفید میگویند و به یک سری روش های دیگر سئو کلاه سیاه میگویند که میتوان گفت نقطه مقابل سئو سفید است که به آن سئو سیاه یا Black Hat Seo گفته میشود. برای اینکه کامل با مفهوم سئو کلاه سیاه آشنا شوید لازم است بگویم که سئو کلاه سیاه یک سری روش هایی است که در ابتدا به شما کمک میکند تا سایتتان به رتبه خوبی برسد و بازدید زیادی داشته باشد و همچنین در صفحه اول گوگل بیایدو تعداد کاربر زیادی را جذب سایت نماید اما بعد از مدتی گوگل سایت شما را حذف میکند زیرا روش های سئو کلاه سیاه کاملا غیر قانونی است و نقطه مقابل الگوریتم و قوانین گوگل است.

جالب است بدانید که بسیاری از روش و تکنیک های سئو کلاه سیاه پولی میباشد و مدیران وب سایت باید هزینه زیادی را پرداخت کنند. و در ابتدا و چند ماه اول نتیجه بسیار خوبی دارد و سایت رتبه خوبی دریافت میکند اما پس از مدتی میبینید که این روش ها و تکنیک ها فقط به سایت شما ضرر میزند و زمانی که گوگل متوجه شود که شما برخلاف اصول گوگل سئو انجام داده اید سایت شما را پنالتی میکند و بعد از تایمی کاملا حذف میشوید و حتی ممکن است که مجبور شوید تا خسارات مالی پرداخت نمایید.

در زمان گذشته که علم پیرفت نکرد بود و هوش مصنوعی جایگاهی نداشت مدیران سایت و وب مستران به راحتی میتوانستند از روش سئو کلاه سیاه استفاده کنند و گوگل هم متوجه آن نمیشد. اما هرچه علم هوش مصنوعی و ربات های گوگل رشد کردند سبب شد تا به راحتی تشخیص دهند که کدام سایت از چه روش سئو استفاده میکنند از روش قانونی کلاه سفید و یا روش غیر قانونی کلاه سیاه.

روش های خطرناک سئو کلاه سیاه

روش ها و تکنیک هایی توسط سئو کلاه سیاه Black Hat Seo انجام می شود که باعث دور زدن و گم راه کردن گوگل می باشد که در زیر به جند نمونه از این روش ها وتکنیک ها اشاره می کنیم. این تعداد بخشی از روش های سئو کلاه سیاه است.

  1.  خرید لینک
  2. کامنت های اسپم
  3. محتوای کپی شده
  4. محتوای تکراری
  5. پنهان کردن متن (cloaking)
  6. Doorway page
  7. به کار بردن کلمات کلیدی زیاد
  8. محتوای غیرقابل مشاهده
  9. بهینه سازی بیش از حد

کارایی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) چیست؟

نتیجه گیری

هنگامی که  وبسایتی دارید که میخواهید رنک آن را بالا ببرید و رتبه خوبی دریافت کنید حتما از تکنیک های سئوی کلاه سفید استفاده کنید و سعی کنید محتوای اورگانیک و بروز تولید کنید .در رابطه با بحث سئو به شما توصیه میکنم که حتما از روش سئو سفید استفاده کنید شاید کمی زمان بر باشد که سایتتان رتبه و رنک خوبی دریافت کند اما در اخر میبینید که هیچ گونه ضرر و خسارتی به سایت شما وارد نمیشود بلکه سودآور هم است.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید