ویژگی های مهم و موثر در انتخاب آدرس سایت

ویژگی های مهم و موثر در انتخاب آدرس سایت

مقدمه : می دانیم که مهم ترین هدف صاحبان کسب و کارها فروش محصولات خود ورسیدن به هدف خود می باشد . دیده شدن سایت و ترافیک بالای آن یکی از عواملی است که باعث می شود آن ها به هدف خود دست پیدا کنند . یکی از بهترین و مهم ترین روش هایی که […]

فهرست مطالب

مقدمه :

می دانیم که مهم ترین هدف صاحبان کسب و کارها فروش محصولات خود ورسیدن به هدف خود می باشد . دیده شدن سایت و ترافیک بالای آن یکی از عواملی است که باعث می شود آن ها به هدف خود دست پیدا کنند . یکی از بهترین و مهم ترین روش هایی که با آن می شود ترافیک و بازدید سایت بالا برود سئو (seo) یا بهینه سازی آن سایت برای موتورهای جستجو می باشد . عوامل زیادی در افزایش رتبه و سئو سایت تاثیر دارند که می توان به استفاده مناسب از کلمات کلیدی با چگالی و تراکم درست ، لینک سازی ها و سئو داخلی و خارجی اشاره نمود . گوگل هیچ گاه علائم موثر در سئو سایت را به طور شفاف بیان نکرده است و تمام عوامل موثر بر سئو را کاربران بر اساس تجربه های خود به دست آورده اند .

یکی از عواملی که بر سئو سایت می تواند تاثیر داشته باشد آدرس سایت یا  url است. اکنون ما در این مقاله قصد داریم که شما را با اصول ساختار و بهینه سازی  آدرس سایت آشنا کنیم . اعمال تمام عواملی که در این مقاله توضیح می دهیم برای تمام صفحات سایت شما ضروری نیست اما این را بدانید که رعایت آن به شما کمک بسیار زیادی میکند که به هدف خود دست پیدا کنید تا پایان این مقاله همراه ما باشید .

ویژگی های مهم و موثر در انتخاب آدرس سایت

آدرس سایت یا  url  :

هر کدام از سایت ها برای خود در فضای اینترنت نامی دارند . url  آدرس یک سایت است که به وسیله آن می توان به سایت مورد نظر دسترسی پیدا کرد . به طور کلی آدرس یک سایت از ۴ بخش تشکیل شده است که به ترتیب شامل پروتکل ، دامنه اصلی سایت ، دسته یا صفحه و در آخر آدرس صفحه می باشد .آدرس صفحه سایت  باید شامل کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه باشد هنگام انتخاب  url  باید یکسری نکاتی را رعایت نمایید تا آدرس صفحه شما در ذهن مخاطب به خوبی ثبت شود و سئو آن صفحه بالا بیاید .

ویژگی های مهم و موثر در انتخاب آدرس سایت

گویا بودن آدرس سایت :

آدرس سایت شما توسط انسان ها خوانده می شود . این آدرس باید به گونه ای انتخاب شود که کاملا گویا و خوانا باشد و همچنین در دسترس کاربران باشد . امروزه در دسترس بودن آدرس سایت اهمیت بالایی دارد و آن به این دلیل است که موتورهای جستجو رفتار کاربران را بررسی می کنند که بفهمند آن ها به دنبال چه چیزی هستند.

کلمات کلیدی را در وب سایت قرار دهید :

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس سایت می تواند برای رسیدن شما به هدف خود که افزایش رتبه وب سایت می باشد کمک کند . یکی از دلایل اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در آدرس وب سایت این است که افراد هنگامی که لینک شما را در شبکه اجتماعی مانند تلگرام یا اینستاگرام می بینند به آن ها کمک می شود تا بفهمند آدرس سایت شما مرتبط با مطلبی است که آن ها به دنبال آن می گردند .

۵ ترفند برای کسب موفقیت در تجارت آنلاین

 از کلمات تکراری در url پرهیز کنید :

سعی کنید از تکرار کلمات در نوشتن نام  url  خود پرهیز کنید . مثلا نام دامنه زیر را بررسی کنید : www.artmanweb.com / blog / blog.php  در این آدرس از دونام  blog  در آدرس صفحه و آدرس دامنه استفاده شده است .

استفاده از آدرس هاس کوتاه برای  url :

سعی کنید که آدرس  url  شما تا حد امکان کوتاه باشد . استاندارد تعداد کارکتر برای آدرس  url  بین ۵۰ تا ۶۰ کارتر است. تعداد کارکتر به طور مستقیم در گوگل مشکل محسوب نمی شود . اما می تواند در تجربه کاربری مشکل ایجاد نماید . آدرس کوتاه لینک ها باعث می شود که به راحتی کاربران آن را به خاط بسپارند و همچنین شما آن را دردیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

استفاده از خط برای جداکردن کلمات :

تا چند سال قبل استفاده از ( _ ) زیر خط در دامنه وب سایت ممنوع بود اما در حال حاضر شما می توانید از این کارکتر برای جداسازی کلمات استفاده کنید . این را بدانید که در دامنه ها زیر خط و خط هر دو معنای یکسانی دارند . استفاده از این روش خوانایی دامنه شما را کم می کند . پس سعی کنید اگر مجبور به استفاده از این روش برای نام گذاری دامنه نیستید از آن ها استفاده نکنید .

از کارکترهای نامناسب در آدرس سایت استفاده نکنید :

سعی کنید که تا حد امکان از کارکترهایی ماندند ؟ و @ و $ و & استفاده نکنید . این کارکترها علاوه بر این که خوانای آدرس سایت را با مشکل مواجه می کنند می توانند در مرورگرها نیز اختلال ایجاد نمایند .

ویژگی های مهم و موثر در انتخاب آدرس سایت

۵ راه برای معروفیت بیشتر در فضای آنلاین

تعداد ریدایرکت ها به دامنه را محدود نمایید :

هنگام سرچ یک آدرس مثلا آدرس A  ممکن است که این صفحه به صفحه B  ریدایرکت شده باشد و آدرس B  نیز به آدرس  C  ریدایرکت شود . این عمل نباید بیش از دوبار تکرار شود . عمل ریدایرکت می تواند بازدید و سئو سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

ریدایرکت چیست؟

ریدایرکت به معنی انتقال کاربران و موتورهای جستجو از صفحه ای که در خواست کرده اند به صفحه دیگریست.

از حروف بزرگ استفاده نکنید :

اگر نام دامنه شما به لاتین می باشد از نوشتن کلمات با حروف بزرگ در نام دامنه خودداری کنید .
این ها برخی از عوامل موثر برای انتخاب نام دامنه سایت می باشد . سعی کنید با رعایت این نکات در رسیدن به هدف خود که افزایش رتبه سایت و بهینه سازی آن میباشد تلاش کنید .

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید