یادگیری ۱۰ قانون برای فروش بیشتر بخش اول

یادگیری ۱۰ قانون برای فروش بیشتر بخش اول

کتابفروشی‌ها و اینترنت پر شده‌است از صدها مقاله و نوشته‌ی فروش و بازاریابی که همه‌شان به شما قول می‌دهند که اگر آن‌ها را بخوانید فروش‌تان زیاد می‌شود. به شما قول می‌دهند که با دانستن مثلا ۶ نکته کلیدی، جادویی، اصلی، روان‌شناسانه و… به هرکس که از راه برسد می‌توانید هر آن‌چه را که دوست دارید بفروشید..!! باور کنید که […]

فهرست مطالب

کتابفروشی‌ها و اینترنت پر شده‌است از صدها مقاله و نوشته‌ی فروش و بازاریابی که همه‌شان به شما قول می‌دهند که اگر آن‌ها را بخوانید فروش‌تان زیاد می‌شود. به شما قول می‌دهند که با دانستن مثلا ۶ نکته کلیدی، جادویی، اصلی، روان‌شناسانه و… به هرکس که از راه برسد می‌توانید هر آن‌چه را که دوست دارید بفروشید..!!

باور کنید که ۹۰% درصد فروش، تجربه است و این همه نکته کلیدی و کتاب و… فقط و فقط زمانی برای شما کاربرد دارد که بارها با مشتریان مختلف صحبت کرده باشید، بارها جواب نه شنیده باشید، بارها از خودتان به خاطر ناتوانی در فروش گله داشته باشید و…

اجازه بدهید سوالی از شما بپرسم؛ فرض کنید من کتابی خریدم که در آن، ۲۱ نکته جادویی برای فوتبالیست شدن نوشته شده است (حاصل از تجربه ده‌ها فوتبالیست و مدرس فوتبال و..!)؛ من هم می‌نشینم و این کتاب را ۱۰ بار می‌خوانم و از بر می‌شوم؛ سوال این است که آیا من می‌توانم بازیکنی در سطح کریس رونالدو یا لیونل مسی بشوم؟؟ مسلما خیر! چه این مقاله و چه هر مقاله و کتاب دیگر در “فروش” که بخوانید، برای شما یک راهنما و هدایت‌گر خواهد بود که فهمیدن نکاتش برای شما یک روز طول می‌کشد، و یادگرفتنش یک عمر

تاثیر و دلیل خواندن این مقاله چیست؟

اولا که این مقاله خلاصه است؛ دوم این که اگر بر روی همین ۱۰ تا قانون فروش “کــار کنیـد”، خیلی ترفندها و نکته‌های دیگر را خودتان، خود به خود و در عمل یاد خواهید گرفت؛ همان نکته‌هایی که دیگران یک کتابش کرده‌اند!

نگارش این ده نکته روان است، در عرض ۱۰ دقیقه آن‌ها را بخوانید و از همین فردا سعی کنید حداقل یکی از آن‌ها را تمرین کنید.

یادگیری ۱۰ قانون برای فروش بیشتر بخش اول

بسیار خب، این شما و این هم ۱۰ قانون طلایی برای فروش (که در صورتی طلایی هستند که آن‌ها را به کار بگیرید):

قانون ۱: بیشتر گوش کنید!

قبل از هر چیزی این ۴ قانون مهم را در فروش به یاد داشته باشید:

  • یک: از خودتان تعریف نکنید
  • دو: از محصولات‌تان تعریف نکنید
  • سه: از خدمات‌تان تعریف نکنید
  • چهار: بی‌خودی درمورد برندتان و افتخارات و خوبی‌هایش مبالغه نکنید

می‌دانم که می‌خواهید دلیل مراجعه یا تماس خود را توضیح دهید، می‌خواهید به مودبانه‌ترین شکل ممکن خودتان را معرفی کنید، می‌خواهید تمامی نقاط قوت خود را یک به یک به مخاطب نشان دهید، اما…دست نگه دارید!
گوش کنید که مخاطب چه چیزی می‌خواهد، شاید اصلاً خدمات شما به کارش نمی‌آید!

۴راهکار برای افزایش فروش محصولات سایت

قانون ۲: با سوالات پرسیدن بفروشید نه جواب‌ها

فروش را فراموش کنید و روی پیدا کردن دلیل خرید مخاطبتان تمرکز کنید. از آن‌ها مدام سوال بپرسید تا آرام آرام مخاطب بی حوصله را بشناسید. شما باید بفهمید که چگونه می‌توانید برای مخاطب‌تان ارزش قائل شوید و این موضوع را به او اثبات کنید که برایش اهمیت قائلید.

به محض اینکه طرف‌تان بفهمد که شما برای فروش آنجا هستید، دیوار غیرقابل نفوذی را دربرابرتان بالا می‌کشد! پس بر شناسایی نیازش تمرکز کنید و در مورد راه‌حل‌های کارگشایتان صحبت کنید تا بتوانید به این دیوار، نفوذ کنید!

افزایش فروش با دانستن چند نکته

یادگیری ۱۰ قانون برای فروش بیشتر بخش اول

قانون ۳: در نظر بگیرید اولین مشتری شماست

در مورد مشتریانتان کنجکاوی به خرج دهید، سوال بپرسید، گوش بدهید و… . هرگز طوری رفتار نکنید که انگار او هم یکی‌ست مثل مشتری قبلی؛ تظاهر نکنید که شما جواب سوالات او و حتی خود سوالاتش را می‌دانید!
او باید فکر کند که شما اختصاصا خود او را دارید بررسی می کنید؛ اختصاصا مشکل او را می‌خواهید حل کنید و راه‌حل اختصاصی مربوط به او را دارید.

آیا خوشحال هستند؟ آیا خرید کردن برایشان صرفه اقتصادی دارد؟ و…

باید بفهمید چه چیزی نیاز دارند! مراقب باشید شما برای انجام تحقیقات بازار آنجا نیستید، سوالاتی که فقط به درد آمارهای شما می‌خورد را نپرسید، درعوض سوالاتی را بپرسید که مشتری شما به آن واقعاً نیاز دارد!

وقتی یاد بگیرید که مشتری چه چیزی نیاز دارد و زور نزنید که حتما و حتما بفروشید (!)، آنگاه مخاطبان‌تان به مشتریان بااعتمادی تبدیل می‌شوند و فروش‌تان به صورت خودکار افزایش می‌یابد.

ادامه این مطلب را در بخش دوم یادگیری ۱۰ قانون برای فروش بیشتر مطالعه کنید.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید