کسب درآمد دلاری در ایران به صورت واقعی

یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت کسب درآمد دلاری از سایت های خارجی است. شاید فکر کنید کسب درآمد دلاری از اینترنت آن هم در ایران کار سختی و حتی غیر ممکن باشد. اما باید بگویم قطعا هر کاری سختی خودش را دارد ولی به هیچ عنوان غیر ممکن نخواهد بود! حالا چرا کسب […]

فهرست مطالب

یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت کسب درآمد دلاری از سایت های خارجی است. شاید فکر کنید کسب درآمد دلاری از اینترنت آن هم در ایران کار سختی و حتی غیر ممکن باشد. اما باید بگویم قطعا هر کاری سختی خودش را دارد ولی به هیچ عنوان غیر ممکن نخواهد بود!

حالا چرا کسب درآمد دلاری؟ کاملا واضح است که قیمت دلار نبست به پول ما تقریبا ۱۳ برابر است (هر دلار ۱۳ هزار تومان) و هرچه قدر که می گذرد ارزش دلار بیشتر از پول ما می شود. پس بهترین کار این است که به دلار کسب درآمد کنیم و به تومان خرجش کنیم.

خیلی از دوستانی که دستی بر آتش دارند یواشکی و چراغ خاموش درآمد های دلاری فوق العاده ای را در ایران از سایت های خارجی دارند. اصلا نمی توان متوجه این شد که همین حالا در ایران چه اشخاصی درآمد دلاری دارند. این کار به قدری ارزشمند است که هنوز هم اساتید بزرگ آموزش در ایران دوره ای در این مورد برگذار نکرده اند. فقط در مورد روش های آن توضیح دادند و نه به صورت کامل و عملی!

البته من هم در این مقاله قصد دارم به شما روش های کسب درآمد دلاری واقعی را نشان دهم. به این دلیل می گویم واقعی چون قصد ندارم سایت های کلیکی و سرکاری خارجی را به شما معرفی کنم.

در این مقاله قصد دارم روش هایی را برای کسب درآمد دلاری به شما معرفی کنم که مرتبط به تخصص شما باشد. اگر برای کسب درآمد دلاری از سایت های خارجی آماده هستید پیشنهاد می کنم در این مقاله هم تا انتها همراه من باشید. مطمئن هستم بعد از خواندن این مقاله علاقه زیادی به کسب درآمد دلاری پیدا خواهید کرد.

چرا باید درآمد دلاری داشته باشیم؟

سوال مهمی که اول کار برای ما پیش می آید این است که چرا باید کسب درآمد دلاری را تجربه کنیم؟ مگه تومان خودمون چشه؟ کاملا مشخصه که وضعیت دلار در کشور ما به چه شکلی است! روز به روز داره قیمتش بالاتر میره و چیزی هم که در کشور ما گران شود غیر ممکن است که ارزان شود یا به قیمت قبلی خودش برگردد!

پاسخ به این سوال خیلی ساده است. اگر بتوانیم در ایران کسب درآمد دلاری داشته باشیم درآمد مان چندین برابر درآمد فعلی مان خواهد شد. کاری که سرمایه گذار ها و بیزینس من های ایرانی همین حالا دارند انجامش میدن!

یک مثال خیلی ساده این است که اگر شما بخواهید یک کتاب پی دی اف را در ایران بفروشید نهایت بتوانید قیمت ۱۰ هزار تومان را روی آن بگذارید. اما همان کتاب را اگر بخواهید در سایت آمازون بفروشید با قیمت ۱۰ دلار می توانید به فروش برسانید. و این یعنی فروش هر کتاب مساوی است با ۱۳۰ هزار تومان ناقابل! حالا حساب کنید مارکت های جهانی ترافیک بسیار بسیار بالایی دارند و از همه جای دنیا بازدید کننده دارند و این به معنی این است که فروش شما هم چندین برابر خواهد بود.

این را هم حساب کنید در همان سایت آمازون که خودش اعلام کرده فروش کتاب های الکترونیکی اش نسبت به سال های قبل خیلی بیشتر شده است به جای یک کتاب پی دی اف چند کتاب برای فروش داشته باشید. هر روز هم فقط یک عدد از کتاب های شما به فروش برسد. حساب کتابش رو می سپارم به خودتون…

البته این فقط یک روش ساده بود که از آمازون مثال زدم. روش های کسب درآمد دلاری در ایران زیاد هستند که در ادامه همه آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

به همین دلیل است که بهترین راه برای چندین برابر کردن درآمدمان ورود به مارکت های جهانی و شروع کسب درآمد دلاری از همین ایران خودمان است.

چگونه درآمد به دلار داشته باشیم؟

شاید شما هم جزء افرادی باشید که هنوز هم باورهای محدود کننده درشان وجود دارد و همیشه یک چیزی یا کسی هست که بهشون می گه نمیشه! شاید فکر کنید چون زبان انگلیسی تون قوی نیست، شاید در ایران زندگی می کنید و عالم و آدم ایران را تحریم کرده اند، شاید تخصص خاصی ندارید و … کسب درآمد دلاری برای شما غیر ممکن باشد.

اما مطمئن باشید اصلا اینطور نیست. در این مقاله قصد دارم روش ها و سایت هایی را برای درآمد دلاری به شما معرفی کنم که با توجه به علاقه و تخصص و حتی سرمایه ای که دارید بتوانید از آن ها درآمدزایی دلاری داشته باشید.

سوال مهم این است که ما که در ایران زندگی می کنیم نمی توانیم حساب ارزی داشته باشیم؟! بله درسته ولی برای هر مشکلی راه چاره ای وجود دارد. اولین روش و مطمئن ترین روش این است که از حساب بانکی و آدرس پستی اقوام و فامیل هایی که در خارج از کشور دارید (ترجیحا اروپا) برای عضویت و یا تسویه حساب با سایت های خارجی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که کار با سایت های خارجی نیاز به حساب پیپال وریفای شده دارد. وریفای شده یعنی یک حساب واقعی و پیپال هم برای وریفای نیاز به آدرس محل سکونت و شماره تماس تان در اروپا دارد. این که میگویم اروپا به خاطر این است که ترکیه و عراق و چند کشور حاشیه خلیج فارس هم پیپال تحریم کرده است و تحریم ها فقط محدود به ایران نیست!

راه دوم و ساده تر این است که از خدمات ارزی شرکت های داخل ایران استفاده کنید. سایت هایی هستند که به شما خدمات ارزی و مخصوص فریلنسرها را می دهد. شما می توانید با حساب ارزی آن ها در سایت مورد نظرتان عضو شوید و پس از اینکه خواستید تسویه حساب کنید با آن ها هماهنگ کنید. خوبی این روش این است که چنج کردن دلار هایتان هم همان شرکت ها انجام می دهند و پول نقد (به تومان) را به حساب بانکی داخل ایران تان واریز می کنند.

بهترین راه کارهای درآمد دلاری در ایران

بهترین راه کارهای درآمد دلاری در ایران

روش های زیادی برای کسب درآمد دلاری در ایران از طریق سایت های خارجی است که من سعی دارم تا بهترین و مناسب ترین روش ها را به شما معرفی کنم. به عنوان مثال کسب درآمد از گوگل ادسنس هم یکی از راه های کسب درآمد دلاری است اما در ایران شدنی نیست و افراد خیلی کمی سمت آن می روند. در ادامه همراه من باشید تا روش های درآمد ارزی در ایران را به شما معرفی کنم.

کسب درآمد دلاری از طریق فروش آموزش

یکی از بهترین روش های کسب درآمد دلاری در ایران فروش آموزش های فارسی به فارسی زبانان خارج از کشور است. در سایت هایی مثل Udemy دوره های فارسی مدرسین ایرانی به چشم می خورد که مورد استقبال ایرانی های مقیم خارج از کشور قرار گرفته است.

سایت هایی مثل udemy و لیندا با آموزش های فارسی مشکلی ندارند و به راحتی می توانید در این سایت ها دوره های آموزشی خود را به فروش برسانید.

نمونه ای از یک دوره آموزشی فارسی در سایت Udemy

البته اگر مسلط به زبان انگلیسی هم باشید می توانید دوره هایی به زبان انگلیسی درست کنید و در سایت های معتبر آموزشی دنیا مثل یودمی برای فروش قرار دهید. مسلما برای ورود به بازار جهانی دوره های آموزشی به زبان بین اللملی مخاطبین بیشتری را به همراه خواهد داشت. اگر هم به زبان انگلیسی مسلط نیستید در ادامه راه کاری برای تولید دوره های انگلیسی به شما ارائه می دهم.

کسب درآمد دلاری از فروش ای بوک در سایت آمازون

یکی از بهترین و ساده ترین و بی دردسر ترین روش ها برای کسب درآمد دلاری در ایران فروش کتاب های الکترونیکی در سایت هایی مثل آمازون و کلیک بانک است.

به نظرم بهترین روش درآمد دلاری در ایران فروش اطلاعات و آموزش است. چون در این صورت نه نیاز به ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنچنانی دارید و هم اینکه شما فقط یک بار برای تولید آن اطلاعات و ارائه اش زمان صرف خواهید کرد.

در سایت آمازون هم که بزرگترین مارکت فروش کتاب های الکترونیکی محسوب می شود علاوه بر فروش کتاب های انگلیسی می توانید کتاب های فارسی را به ایرانی های مقیم خارج از کشور بفروشید. اما بهتر است برای درآمد بیشتر به فکر تولید و انتشار کتاب هایی به زبان انگلیسی در سایت آمازون باشید.

نمونه ای از یک ای بوک فارسی در سایت آمازون

قبلا در مورد سودی که در فروش کتاب های الکترونیکی در سایت آمازون وجود دارد مثالی زدم. حتی سایت آمازون با کسب اجازه از ناشران نسخه چاپی آن را هم آماده و به مشتریان در صورت نیاز ارائه می کند.

خرده فروشی آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی آن

درآمد دلاری از طریق همکاری در فروش

یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد از اینترنت همکاری در فروش یا Affiliate Marketing با شرکت های بزرگ در دنیاست. در ایران به تازگی دیجی کالا هم سیستم همکاری در فروش خود را راه اندازی کرده است و بازاریابان زیادی از این طریق به درآمد های خوبی در ماه رسیده اند.

در دنیا هم سایت هایی مثل آمازون، علی بابا و کلیک بانک سیستم همکاری در فروش دارند که از طریق همکاری در فروش محصولات این شرکت ها نیز می توانید به درآمدهای باور نکردنی در ماه برسید. همین حالا بازاریابانی هستند که فقط از طریق یک بلاگ و معرفی محصولات آمازون در بلاگ خود ماهانه چیزی حدود ۱۵۰ هزار دلار درآمد کسب می کنند.

برای استفاده از این روش هم دقیقا چیزهایی که در مقاله “همکاری در فروش چگونه شما را پولدار می کند؟” گفتم را باید در سایت یا بلاگ انگلیسی خود به کار بگیرید. برای کسب درآمد از همکاری در فروش باید محتوای عالی تولید کنید و مسلما اگر بخواهید با سایت های بزرگ خارجی در فروش محصولات شان همکاری داشته باشید باید بلاگی یا وبسایتی با محتوای انگلیسی داشته باشید.

کسب درآمد به دلار با فریلنسری

یکی از محبوب ترین شغل های دنیا فریلنسری یا آزاد کاری است. کسب درآمد از تخصصی که دارید برای همه جذاب خواهد بود. در ایران سایت هایی مثل پونیشا و انجام میدم هستند که شاید قبل از این هم ازشان درآمد داشته اید. اما در بازار جهانی سایت هایی مثل freelancer.com و peopleperhour.com وجود دارند که علاوه بر کسب درآمد دلاری و دریافت دستمزدهای بیشتر به کارفرمایان بیشتری نیز دسترسی خواهید داشت.

هر تخصصی که داشته باشید مثل طراحی سایت، سئو، عکاسی، برنامه نویسی، تولید محتوا و … می توانید از طریق این سایت ها به درآمدهای دلاری خوبی برسید.

اما نکته خیلی مهم این است که باید به زبان انگلیسی آشنایی کامل داشته باشید. از این جهت که برای ارتباط با کارفرمایان و قبول درخواست شان باید کاملا متوجه این شوید که آن ها از شما چه پروژه ای را می خواهند. همینطور هر چقدر پروژه های بیشتری رو بگیرید و به خوبی به سرانجام برسانید رزومه شما قوی تر می شود و روز به روز پیشنهاد های بیشتری به شما داده می شود.

این روش نسبت به دیگر روش ها مثل فروش محصولات آموزشی دردسر بیشتری خواهد داشت. اما اگر واقعا متخصص هستید و عاشق کارتان باشید این روش هم برای کسب درآمد دلاری در ایران بسیار خوب است.

البته مزیتی که این روش برای شما دارد این است که این سایت ها ایران را تحریم نکرده اند و به راحتی و بدون داشتن حساب ارزی شخصی می توانید تسویه حساب کنید و پولتان را نقد کنید.

سایت های واسطی در ایران وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند. این سایت ها توسط حساب شخصی خودشان تسویه حساب را انجام می دهند و سپس پول شما را به حساب تان واریز می کنند. پس در این روش نیازی به حساب پیپال وریفای شده و دردسرهای پیش رویش نخواهید داشت.

درآمد دلاری با فروش افزونه و قالب وردپرسی

یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد دلاری فروش محصولات وردپرسی اعم از قالب و افزونه وردپرسی در مارکت هایی مثل envato یا تم فارست است. این سایت ها منبع عظیمی از افزونه ها و قالب های وردپرس هستند که فروشنده های زیادی از سراسر دنیا محصولات وردپرسی خود را در این سایت ها به فروش می رسانند.

این مارکت پلیس ها تحریم های سرسختی را نسبت به ایران پیش گرفته اند و باید مواظب باشید که در آینده متوجه این که شما ایرانی هستید نشوند وگرنه درجا اکانت تان را در سایت ساسپند می کنند.

اما اگر بتوانید تحریم ها را دور بزنید و محصولات خود را در این سایت ها قرار دهید فروش های باورنکردنی را خواهید دید. همین حالا فروشنده های قالب هایی در سایت تم فارست هستند که در روز چیزی حدود ۱۰۰ نسخه از محصولات خود را به فروش می رسانند و درآمدی بالغ بر ۳ الی ۵ میلیارد تومان در ماه دارند.

تصویر زیر مربوط به قالب محبوب و پرطرفدار آوادا است که تاکنون فروش باورنکردنی ای داشته است:

بهترین و ساده ترین راه این است که قالب های وردپرسی بسازید و به راحتی به انگلیسی ترجمه اش کنید و در این مارکت پلیس های وردپرسی به فروش برسانید. اگر بخواهید افزونه وردپرسی در این سایت ها بفروشید دردسر بیشتری برای شما خواهد داشت.

برای ارائه پشتیبانی در این سایت ها لازم است که به زبان انگلیسی مسلط باشید. البته با استفاده مترجم های آنلاین هم می توانید پشتیبانی مشتریان تان را انجام دهید. چون پشتیبانی فقط به صورت تیکتی است و شما فرصت مناسبی برای ترجمه دارید.

۵ ترفند برای کسب موفقیت در تجارت آنلاین

کسب درآمد به دلار توسط ولاگری

ولاگری یکی از بهترین و محبوب ترین شغل های دنیاست. ولاگر مخفف دو کلمه ویدیو و بلاگر است. ویدیو بلاگری روش دیگری از وبلاگ نویسی است که در این روش به جای محتوای متنی تولید کردن باید محتوای ویدیویی تولید کنید.

نمونه های زیادی از ولاگر ها را در اینستاگرام می بینیم که به افراد تاثیر گذار یا اینفلوئنسر در حیطه کاری خود تبدیل شده اند و از این طریق درآمدهای بسیار بالایی را در ماه به دست می آورند. نمونه اش ولاگرهای ایرانی که ویدیو های طنز در اینستاگرام درست می کنند.

البته اگر می خواهید از این روش درآمد دلاری داشته باشید بهترین روش تولید ویدیوهای جالب و آموزشی و انتشار آن در یوتیوب است. سایت یوتیوب به ازای دیده شدن، لایک ویدیوها و دنبال کنندگان کانال یوتیوب تان به شما پول پرداخت می کند.

با همکاری با سایت یوتیوب می توانید به درآمدهای بالایی برسید. نمونه های موفق از یوتیوبرهای ایرانی زیاد هستند که با انتشار ویدیوهای آموزشی درآمد بالایی را به صورت ماهیانه از طریق یوتیوب کسب می کنند.

یک نمونه موفق کانال فرازبان در یوتیوب است که ویدیو های آموزشی زبان تولید می کند. آموزش ها کاملا رایگان هستند و صاحب این کانال فقط از طریق جذب مخاطب و افزایش بازدید ویدیوهایش کسب درآمد می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کسب درآمد از یوتیوب پیشنهاد می کنم مقاله “کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟” را حتما بخوانید. در این مقاله توضیحات مفصلی درباره کسب درآمد دلاری از یوتیوب و انواع روش های کسب درآمد از یوتیوب داده ام.

درآمد دلاری با فروش آنلاین عکس

یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای کسب درآمد دلاری در ایران فروش آنلاین عکس است. سایت های زیادی مثل dribbble.com ، unsplash.com و shutterstock.com هستند که شما می توانید تصاویر خود را در آن ها به فروش برسانید.

اگر گرافیست هستید و طرح های لایه باز گرافیکی برای پروژه های تجاری تولید می کنید می توانید در سایت شاتر استوک کارهای خود را به نمایش بگذارید و از طریق فروش آنلاین آنها به درآمد خوبی برسید.

اگر هم عکاس هستید و عکس های تبلیغاتی، تجاری و حتی عکاسی از طبیعت می کنید می توانید عکس های خود را در سایت هایی مثل unsplash برای فروش آنلاین قرار دهید.

سایت dribble هم بیشتر برای فروش عکس های وکتوری است. اگر در طراحی عکس های وکتور حرفه ای هستید با قرار دادن تصاویر خود در این سایت می توانید کسب درآمد کنید.

یکی از لذت بخش ترین روش های کسب درآمد دلاری این است که آثار خود را به این صورت در معرض دید کل مردم دنیا قرار دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. سایت های زیادی برای این کار هستند که من فقط به سه تا از معروف ترین و پر مخاطب ترین آن ها اشاره کردم.

راستی اگر طراح لوگو، تصویر یا شعار هستید سایتی با آدرس teespring.com وجود دارد که این طرح ها را از شما می خرد و از آن ها برای چاپ روی تی شرت، لیوان، قاب موبایل، شلوار و … استفاده می کند.

نکته جالب توجه در این سایت این است که زمانی که طرح خود را در سایت بارگذاری می کنید به صورت نمادین آن طرح روی تی شرت یا لیوان قرار می گیرد و در معرض دید مشتریان گذاشته می شود. پس از محاسبه قیمت توسط مشتریان و تایید شدن آن پورسانت شما به حساب تان واریز می شود.

پرسش های با اهمیت درباره تبلیغات آنلاین

کسب درآمد دلاری از طریق روش ایردراپ

ساده ترین و بهترین و بی دردسرترین راه کسب درآمد دلاری کسب درآمد به روش ایردراپ است. در این روش بدون نیاز به داشتن حساب بانکی در ابتدای کار می توانید کسب درآمد دلاری خود را شروع کنید. به احتمال زیاد آینده درآمدهای ارزی در ایران به شرکت هایی که از روش ایردراپ استفاده می کنند ختم می شود.

شرکت های زیادی در دنیا هستند که بر پایه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند. با همکاری با این شرکت ها می توانید طبق دستورالعملی که به شما می دهند برای آن ها کار کنید و به دلار کسب درآمد کنید. کسب درآمد در این روش نیاز به دانش یا تخصص خاصی ندارد. شما در این روش طبق دستورالعملی که شرکت مربوطه به شما می دهد کار می کنید و پورسانت کاری که انجام می دهید را به دلار دریافت می کنید.

کسب درآمد دلاری با طراحی سایت

اگر طراح سایت باشید، قطعا میتوانید درآمد دلاری مناسبی داشته باشید. شاید فکر کنید چون تا به حال فقط به فارسی سایت طراحی کرده اید، نمیتوانید به دلار درآمد داشته باشید… ولی میتوانیم به شما این نوید را بدهیم که اشتباه میکنید… کافی است چند تا از وب سایت هایی که به فارسی طراحی کرده اید، ترجمه کنید و یک نمونه انگلیسی از سایت طراحی کنید. سپس این نمونه های انگلیسی را در وبسایت های مختلف فری لنسری، آپلود کنید تا به عنوان نمونه کار انگلیسی شناخته شوند.

اگر فکر میکنید کار سختی در پیش دارید، بهتر است شروع کنید… نگران نباشید و فقط شروع کنید، با ترجمه ی چند نمونه سایت فارسی، و تبدیل آنها به انگلیسی، کار خودتان را شروع کنید. وب سایت هایی مانند freelancer.com و Upwork  بستر های مناسبی برای ارائه نمونه کارهای شما هستند.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش ها را برای کسب درآمد دلاری را به شما معرفی کنیم هر چند که بهترین روش برای درآمد دلاری وجود ندارد و با توجه به شرایطی که دارید می توانید بهترین روش را برای خودتان انتخاب کنید.

نکته خیلی هم در کسب درآمد دلاری این است که اگر تخصص یا دانشی ندارید پیشنهاد می کنم از تخصص دیگران استفاده کنید. به عنوان مثال شاید نتوانید نویسنده خوبی باشید و یک کتاب به زبان انگلیسی برای انتشار در سایت آمازون بنویسید اما نویسنده ها و مترجم های خوب در کنارتان زیاد هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

برای نوشتن یک کتاب و انتشار آن در سایت آمازون می توانید از نویسنده های دیگر کمک بگیرید و کارتان را برون سپاری کنید. در موارد دیگر هم به همین شکل می توانید عمل کنید. مثلا برای انتشار قالب در تم فارست یا ساخت ویدیوهای آموزشی و انتشار آن در سایت یودمی می توانید از فریلنسرهای اطراف تان استفاده کنید.

امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید. فراموش نکنید برای کسب درآمد بیشتر در این شرایط اقتصادی که در کشورمان حکم فرماست بهتر است به سمت کسب درآمد دلاری بروید. از این راه کارها استفاده کنید و نتیجه اش را به اطلاع من برسانید. اگر هم از قبل تجربه ای در این خصوص داشتید خوشحال می شوم با من و دیگر دوستان در میان بگذارید.

4/5 - (2 امتیاز)
اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید