چگونه در ۵ مرحله اولین فروش را تجربه کنیم

سلام اگر شما به تازگی کسب و کار خودتان را راه اندازی کردید و یا قصد دارید فرایند و استراتژی وب سایت خودتان را تغییر دهید و به فروش و سود دهی نزدیک کنید میتوانم به شما این قول را بدهم که با مطالعه و اجرای دستورالعمل زیر به سادگی میتوانید اولین فروش را در […]

فهرست مطالب

سلام

اگر شما به تازگی کسب و کار خودتان را راه اندازی کردید و یا قصد دارید فرایند و استراتژی وب سایت خودتان را تغییر دهید و به فروش و سود دهی نزدیک کنید میتوانم به شما این قول را بدهم که با مطالعه و اجرای دستورالعمل زیر به سادگی میتوانید اولین فروش را در وب سایت خود تجربه کنید. پس با من همراه شوید:

 

۱-سیستم مدیریت محتوا سایت شما چیست؟

اگر شما درحال حاضر وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به یک تیم و یا شرکت برون سپاری کرده اید کار شما کمی سخت میشود و اگر وب سایت شما به صورت اختصاصی برنامه نویسی شده است و شما دانش آن را ندارید که بتوانید وب سایت خود را ویرایش کنید همین الان از شما میخواهم که یک وب سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی کنید تا بتوانید به راحتی و بدون کمک از شخص دیگری فروشگاه خودتان را بنا کنید.

 

به شما تضمین میدهم که میتوانید با سایت ساز وردپرس بالای ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد به دست بیاورید و هیچ گونه مشکل امنیتی نخواهید داشت (اگر به شیوه درست مدیریت شود)

 

۲-آیا ظاهر وب سایت شما مناسب است؟

اگر درحال استفاده از سیستم وردپرس هستید حتما تا به آلان با یک یا چند قالب cms آشنا شده اید، ولی هر قالب یا پوسته ای مناسب کار شما نیست پس باید برای خود یک چک لیست آماده کنید که:

  • من چه امکاناتی میخواهم
  • آیا رنگ یا تم رنگی خاصی مدنظرم است
  • آیا وب سایت یا فروشگاه من میتواند در نگاه اول اعتماد سازی کند
  • آیا فرایند ساده سازی در سفارش را بررسی کرده ام یا خیر
  • و…

شما باید یک ظاهر مناسب برای کسب و کار خود بسازید و برای این کار نیاز به هیچ گونه کمکی از برنامه نویس یا طراح سایتی نیست. در حال حاضر پوسته هایی برای وردپرس طراحی و برنامه نویسی شده است که شما میتوانید به سادگی با کشیدن و رها کردن در صفحه خود سایتی که میخواهید را بنا کنید.

{ظاهر یک کسب و کار باید مانند یک بیزینس من آراسته و زیبا باشد}

 

۳- محتوا یا معرفی محصول شما باید چگونه باشد؟

برای داشتن یک وب سایتی که آمادگی فروش محصولی را داشته باشد باید محتوای با ارزش و دست اولی تولید کنید و اعتماد سازی قبل از خرید را به کاربران خود منتقل کنید.

تصاویر و مطالب و محصولات شما باید به گونه ای باشد که کاربر با مشاهده تصاویر به موضوع آن مقاله یا محصول پی ببرد و نباید کاربر را در وب سایت سر درگم کنیم.

توضیحات محصولات شما باید به گونه ای باشد که شخص فکر کند یک فروشنده در مقابل او ایستاده و دارد به صورت ساده و مفید در مورد محصول توضیح میدهد. در اصطلاح باید تبلیغ نویسی خوبی برای محصول خود تولید کنید و چه بهتر که یک فایل ویدئویی برای معرفی محصول تولید کنید و در صفحه آن محصول انتشار دهید. (از نظر گوگل و سئو جایگاه ویدئو با ارزش تر از متن است)

 

۴- سئو یا بهینه سازی وب سایت:

بعد از انجام ۳ مرحله بالایی نوبت به سئو یا بهینه سازی وب سایت میرسد. در مورد سئو در چه حد مطالعه داشته اید؟ آیا میدانستید ۸۰٪ موفقیت در کسب و کار ها بهینه کردن وب سایت در زمینه فعالیت خود است؟

سئو از دید ما شامل ۳ بخش کلی است:

  • بهینه سازی قالب و پوسته وب سایت (کاهش زمان بارگذاری، کاهش حجم فایل های اصلی قالب)
  • بهینه سازی محتوای وب سایت که شامل (متن، تصویر و صفحات وب سایت شماست)
  • بازخورد و فیدبک کاربران از راه های رسیدن به وب سایت شما و تقویت آنها

 

برای انجام دادن خدمات سئو وب سایت خود میتوانید از خانواده افزونه  Yoast استفاده کنید که محبوب ترین افزونه در بین وردپرس کاران برای سئو میباشد.

برای نمایش سرعت و حجم وب سایت خود میتوانید با استفاده از وب سایت gtmetrix.com وب سایت خود را بررسی کنید.

 

۵- پشتیبانی و پکیجینگ محصول:

یکی از بهترین و جذاب ترین لذت هایی که میتوان برای کاربران خود ایجاد کرد این است که شما آماده شنیدن حرف ها و سوال های آنها هستید. طبق تحقیقاتی که من در مدت ۳ ماه در ایران انجام داده ام کاربران ایرانی عاشق پشتیبانی هستند و این که بدانند وب سایتی که قرار است از آن خریدی انجام دهند راه های مختلف پشتیبانی را دارد.

برای فروشگاه هایی که محصول فیزیکی عرضه میکنند میتواند محصول خود را به گونه ای عرضه کنند که در هنگام تحویل آن به کاربر یک حس خوشایند به او دست دهد. این حس را خودم از اولین خرید هایی که از سایت دیجی کالا و سایت نمایندگی رسمی شیائومی در ایران بود حس کردم. یک بسته شکیل با توضیحات و گیفت های جذاب در پکیج این حس خوب را به من منتقل کرد. میتوان گفت این حس باعث میشود کاربران دیگر به فکر قیمت محصول شما نباشد.

اگر مقاله من باعث پیشرفت کار شما شده است خوشحال میشوم نظر خود را در قسمت زیر درج کنید

باتشکر اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید