فروش به مشتریان قبلی خود در وب سایت

شما هر روز وقتتان را بر روی سایتتان می گذارید. هر روز بخشهای مختلف سایتتان را بررسی و اصلاح می کنید. برای سایتتان به تبلیغاتی اینترنتی و بازاریابی اینترنتی می پردازید و افراد زیادی را وارد سایت می کنید. آنها را به مرور زمان جذب سایت می کنید ، تا جایی که منجر به خرید […]

فهرست مطالب

شما هر روز وقتتان را بر روی سایتتان می گذارید. هر روز بخشهای مختلف سایتتان را بررسی و اصلاح می کنید. برای سایتتان به تبلیغاتی اینترنتی و بازاریابی اینترنتی می پردازید و افراد زیادی را وارد سایت می کنید. آنها را به مرور زمان جذب سایت می کنید ، تا جایی که منجر به خرید از سایت شما بشود. بسیار عالی !‌ این یعنی در بازاریابی اینترنتی کار خود را به درستی انجام داده اید.

همانطور که شاید بدانید هزینه جذب مشتری جدید بسیار بیشتر از مشتری قدیمی می باشد. شما پروسه های طولانی را طی کردید ، هزینه های زیادی را صرف کردید تا افرادی جذب سایت شما بشوند تا از شما خرید کنند. حالا باید این را بدانید که کار تمام نشده است. شما یک فرصت بی نظیر دارید و آن هم فروش بیشتر به مشتریان کنونی می باشد. بالای ۹۰ درصد سایتهای ایرانی از این فرصت استثنایی غافل هستند و فرصتهای خوب فروش را از دست می دهند.

برای فروش مجدد به مشتریان سایت باید چه کاری کرد؟

اولین قدم این می باشد که پس از اینکه افرادی از سایت شما خرید می کنند پس از مدتی با آنها تماس بگیرید و نظر آنها را درباره محصولی که از شما خریداری کردند بپرسید. وقتی محصول جدیدی می خواهید در سایت منتشر کنید قبل از منتشر کردن با مشتریان تماس بگیرید و محصول را به آنها پیشنهاد بدهید. البته اگر حجم مشتریان شما زیاد باشد شاید اینکار از طریق اینکه بخواهید با تک تک آنها تماس بگیرید و پیشنهاد فروش بدهید امکانپذیر نباشد. در این شرایط می توان از ایمیل و پیامک استفاده کنید. در واقع قبل از اینکه محصول در دید عموم بازدیدکنندگان قرار بگیرد به مشتریان خودتان محصول را معرفی کنید. به این پیشنهادات می گوییم پیشنهادات پنهان که اگر می خواهید درباره این روش جذاب بیشتر بدانید همین الان مقاله پیشنهادات پنهان برای افزایش فروش در کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید.

ثبت اطلاعات رد و بدل شما با مشتری

برای اینکه بتوانید فروش های مجدد خوبی داشته باشید و سود مجموعه خودتان را افزایش دهید باید یک سیستمی را تعریف کنید تا تمام اطلاعاتی را که با مشتریان رد و بدل می کنید را ثبت کنید. فرض کنید شخصی از شما خرید کرده و پس از مدتی با مشتری تماس می گیرید و نظر مشتری را درباره محصول می پرسید ؟ مشتری شما مثلا می گوید اگر این محصول قابلیت x را هم داشت خیلی خوب میشد. در اینجا وظیفه شما ثبت اطلاعات رد و بدل شده می باشد. باید با استفاده از یک نرم افزار سیستمی را پیاده کنید تا تمامی مکالمات خودتان با هر مشتری را به صورت جداگانه جلوی اسم هر مشتری ثبت کنید.

استفاده از نرم افزار اکسل

اگر شما به صورت تک نفره کار می کنید و یا صاحب یک شرکت و یا فروشگاه کوچکی هستید می توانید با استفاده از نرم افزار اکسل یک لیستی را طراحی کنید و نام هر مشتری و اطلاعات تماس مشتری ، تاریخ خریدهای مشتری ، مکالمات رد و بدل شده با مشتری و … جلوی نام هر مشتری درج کنید تا زمانهایی که محصولات جدید و یا خدمات منحصر به فردی دارید بتوانید با استفاده از مکالمات رد و بدل شده با مشتری ، پیشنهاداتی را ارائه دهید.

 

استفاده از نرم افزار CRM

اگر شما یک مجموعه بزرگ هستید و سطح فعالیتهای شما گسترده می باشد باید از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM که مخفف عبارت customer realaship management را تهیه کنید. با استفاده از این نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری می توانید به طرز فوق العاده ای لحظه به لحظه اتفاقات و رویدادهای مورد نیاز کسب و کارتان را درج و در هر زمان گزارش های مربوطه را استخراج کنید.

 

وجه تمایز در رفتار با مشتریان

شما به عنوان یک مدیر و یا صاحب کسب و کار نباید رفتارتان با تمام مشتریان به یک روش باشد. کسی که ۵۰,۰۰۰ تومان به شما سود رسانده است با کسی که ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان به شما سود رسانده است نباید رفتارتان یکی باشد. قطعا شخصی که ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان به شما سود رسانده است ارزشی معادل با ۲۰ مشتری می باشد که به شما ۵۰,۰۰۰ تومان سود رسانده است. سخاوتمندانه ترین پیشنهادات خودتان را برای این دسته از مشتریان آمده کنید. محصولاتی را آماده کنید و با قیمتهای خوب فقط به این نوع از مشتریان بفروشید.

 

صحبت پایانی

اینکه بخواهید افرادی از شما خرید کنند ، فقط نباید چشم به این داشته باشید تا افراد جدیدی وارد سایت شما بشوند تا از شما خرید کنند. همیشه سعی کنید وقتی را به این اختصاص دهید که چگونه می توانید پیشنهادات خوبی ارائه کنید تا مشتریان کنونی باز هم از شما خرید کنند. فروختن محصولات به مشتریان کنونی بسیار آسانتر از مشتریان جدید می باشد و آنها برای خرید یک محصول از شما مقاومت کمتری به خرج می دهند تا افرادی که می خواهند برای اولین بار از شما خرید کنند.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید