انواع تبلیغات آنلاین

انواع تبلیغات آنلاین

در این روزها بخش مهمی از موفقیت کسب و کارها و سازمان ها به مهارت آن ها در تبلیغات آنلاین وابسته است. حضور در فضای آنلاین لازمه ضروری برای حیات تمام کسب و کارها و سازمان های کوچک و بزرگ می باشد . بر اساس ذهنیت برخی افراد حضور در فضای مجازی ، فقط به […]

فهرست مطالب

در این روزها بخش مهمی از موفقیت کسب و کارها و سازمان ها به مهارت آن ها در تبلیغات آنلاین وابسته است. حضور در فضای آنلاین لازمه ضروری برای حیات تمام کسب و کارها و سازمان های کوچک و بزرگ می باشد . بر اساس ذهنیت برخی افراد حضور در فضای مجازی ، فقط به داشتن سایت خلاصه می گردد . در حالی که سایت تنها یکی از کانال های حضور در فضای آنلاین می باشد.

انواع تبلیغات آنلاین

مهمترین دلیل حضور در فضای آنلاین :

روش های کارآمدی که پاسخگوی نیاز مشتریان بالقوه در هر مکان و زمان است و دستیابی به اهداف آن ها را فراهم می کند را ، تبلیغات آنلاین گویند . به بیانی دیگر شما باید کاری کنید تا  زمانی که مشتری بالقوه به دنبال پیدا کردن هدف خود و محصول و خدمات مورد نظر خود می باشد ، شما در معرض دید او قرار گیرید .

به همین جهت مدیران کسب و کارها و سازمان های مختلف باید تا حدودی با تکنیک های تبلیغات آنلاین آشنایی داشته باشند تا بتوانند بودجه بندی خود را به بهترین شکل مدیریت کرده و نرخ بازگشت سرمایه خوبی داشته باشند .

تبلیغات در اینترنت چه مزیت های دارد ؟

تبلیغات در اینترنت یا همان تبلیغات آنلاین ، روشی است که به شما این امکان را می دهد که در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۳۶۵ روز سال بتوانید در معرض دید کاربران قرار بگیرید و بدین وسیله بتوانید ترافیک به شدت زیادی را به سمت کانال های ارتباطی خود جذب کنید .

با توجه به آگاهی خوبی که برای مدیران کسب و کارها در سازمان ها بدست آمده است ، امروزه بسیاری از آن ها بودجه ی زیادی علاوه بر بودجه های دیگر تبلیغاتی خود ، برای تبلیغات آنلاین در نظر گرفته اند . اگر بخواهیم به مواردی دیگر از مزیت های تبلیغات آنلاین اشاره کنیم می توان به قابلیت های گزارش دهی ، ارائه بازخورد و اثر بخشی بالای آن اشاره کرد . همه روش های تبلیغات اینترنتی به گونه ای پیاده سازی می شوند که می توانند به خوبی گزارش هایی را برای شما ارائه کنند تا بدانید تبلیغ شما به چه شکل در بین کاربران نفوذ کرده است .  اگر شما بتوانید گزارش گیری درستی از تبلیغات آنلاین خود داشته باشید متعاقبا می توانید بازخوردهای مناسبی را داشته باشید که این امر شما را در تشخیص ادامه روند تبلیغات کمک خواهد کرد .

هدف از تبلیغات در اینترنت چیست؟

عموما تبلیغات در اینترنت با اهداف مختلفی صورت می گیرد . برخی برای معرفی سریع خود به عنوان یک برند جدید از این تبلیغات استفاده می کنند . یعنی آن ها می خواهند بیشتر دیده شوند و بیشتر به کاربران معرفی گردند . برخی دیگر از کسب و کارها به هدف ترافیک بیشتر و ورودی بیشتر ، تبلیغات خود را انجام می دهند . این مدل کسب و کارها از قبل در فضای آنلاین حضور داشته اند و حال می خواهند ترافیک بیشتری را به سمت کانال های ارتباطی خود یا همان قیف فروش خود ایجاد کنند تا بتوانند در نهایت فروش خود را بالا ببرند .

قیف بازاریابی و فروش در بازاریابی محتوا

انواع تبلیغات آنلاین
محاسبه هزینه در تبلیغات اینترنتی  :

Cost Per Action:

زمانی که شما به عنوان یک آگهی دهنده ، تعیین کنید که به ازای عملی مشخص ، هزینه ای پرداخت کنید ، محاسبه هزینه شما به این روش تعیین می گردد که در ازای هر رخداد ، عمل یا حرکتی مشخص ، هزینه ها تنظیم می شود .

Cost Per Click :

زمانی که شما به عنوان یک آگهی دهنده ، تعیین کنید که به ازای هر کلیک بر روی بنر تبلیغاتی شما هزینه ای را پرداخت کنید ، این روش را هزینه به ازای کلیک می گویند . این روش برای بسیاری از مصارف آگهی دهندگان منطقی است .

Cost Per Mile :

این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما به عنوان یک آگهی دهنده تعیین می کنید که به ازای ۱۰۰۰ مرتبه نمایش بنر تبلیغاتی شما ، هزینه ای را پرداخت کنید . این حالت بیشتر برای تبلیغات آنلاین در شبکه های تبلیغاتی و کمپین ها به کار برده می شود .

چرا کمپین در کسب وکار مفید است؟

پس از اینکه با انواع روش های محاسبه ی هزینه در تبلیغات اینترنتی آشنا شدید ، به سراغ روش های تبلیغات می رویم .

انواع روش های تبلیغات اینترنتی عبارتند از :

نقش حیاتی تبلیغات در بازاریابی را فراموش نکنید

تبلیغات در موتورهای جستجو :

این مدل از تبلیغات را Search Engine Marketing  گویند یا همان بازاریابی در موتورهای جستجو . طبیعتا از نظر کاربران گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو به کار می رود . گوگل با ارائه سرویس Google Adwords  توانسته است به کاربران این روش بازاریابی را ارائه دهد . در این روش شما می توانید تعیین کنید به ازای هر کلیک روی لینک سایت شما که در زمان جستجوی کاربران به آن ها نمایش داده می شود ، چقدر از اعتبار ریالی شما در آن کمپین کسر شود . پس مدل پرداخت در بازاریابی موتورهای جستجو ، پرداخت هزینه به ازای کلیک یا همان CPC   می باشد .

تبلیغات بنری :

یکی از روش هایی است که توسط اغلب کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. فلسفه اصلی این روش بدین صورت است که بنرهای تبلیغاتی شما در طرح ها و سایزهای مختلف در وب سایت ها نمایش داده می شود تا کاربران با دیدن آن ها بر روی بنر ها کلیک کرده و وارد سایت شما شوند . در حقیقت شما به عنوان آگهی دهنده ، تبلیغ خود را به پذیرندگان آگهی ارائه می دهید تا آن ها بنر تبلیغاتی خود را در سایت خودشان به نمایش بگذارند و برای سایت شما ترافیک ورودی ایجاد کنند .

هدف گیری مجدد :

تجربه و آمار نشان داده است که کاربران به ندرت در اولین بازدید از سایت شما ، خرید می کنند . بلکه اکثرا در مرتبه های دوم به بعد خریدشان را از سایت شما نهایی می کنند . توسط این روش شما می توانید محصولات خود را پس از بازدید اول کاربر از سایت شما ، در سایت های دیگران طوری که در معرض دید کاربر قرار گیرد نمایش دهید .

تبلیغات در شبکه های اجتماعی :

اکثر شبکه های اجتماعی زیر ساخت هایی دارند که داخل آن ها می توان تبلیغات را انجام دهید . در حال حاضر نقش شبکه های اجتماعی برای همه کسب وکارها و سازمان ها اثبات شده است . در این مدل تبلیغات شما می توانید مستقیما مشتریان هدفمند را نشانه گیری کنید . باید توسط شبکه های اجتماعی پشت صحنه ی کسب و کار خود را به همه نمایش دهید . باید کاری کنید تا مشتریان به شما ، خصوصیات شما و مزیت هایی که می توانید برایشان فراهم کنید ، اعتماد کنند .انواع تبلیغات آنلاین

تبلیغات متنی :

همانند تبلیغات بنری ، این مدل هم می تواند در سایت های دیگر نمایش داده شود تا افراد با کلیک بر آن وارد سایت شما شوند . در این مدل از تبلیغات ، کاربر می تواند با خواندن متن ، از اصل موضوع تبلیغ شما با خبر شود . چیزی که شاید در تبلیغات بنری باید درباره بنر و محصول و خدمات شما حدس زده میشد در این مدل به راحتی بیان می شود .

آیا برای کسب و کار های کوچک بازاریابی محتوایی موثر است؟

تبلیغات موبایلی :

از حدود ۴ سال پیش روز به روز به نفراتی که با موبایل به بازدید از سایت ها می پردازند اضافه شده است به گونه ای که در حال حاضر ترافیک بیشتری از بازدید کنندگان سایت ها افرادی هستند که با موبایل خود به سایت وارد شده اند . پس اهمیت تبلیغات موبایلی در حال حاضر بسیار رشد کرده است .

دو حالت پرکاربرد از تبلیغات موبایلی ، حالت های درون اپلیکیشن و تبلیغات روی صفحات وب است .

تبلیغات درون اپلیکیشن می تواند به طریقه های مختلفی انجام گیرد . این روش ها می تواند به شکل بنری درون اپلیکیشن یا به شکل تمام صفحه درون اپلیکیشن یا حتی به صورت تبلیغ ویدئویی درون اپلیکیشن اجرا شود . در تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن کاربر تبلیغ شما را مشاهده کرده و در پایان بنر تبلیغاتی شما را مشاهده می کند که با کلیک بر آن می تواند به صفحه فردی شما وارد شود یا عملی که شما تعریف کرده اید را اقدام کند .

تبلیغات ویدئویی :

این مدل از تبلیغات روز به روز در حال رشد و گسترش می باشد . همانطور که شاید تا الان دیده باشید سایت هایی که خدمات آپلود و دانلود فیلم ارائه می دهند بیشتر به خدمات و تبلیغات ویدئویی روی آورده اند . مدل محاسبه تبلیغات ویدئویی بیشتر بر اساس بازدید محاسبه می شود یعنی حالت CPM  .

تبلیغات Pop Up:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در ورود به یک سایت ، پنجره کوچکی به صورت ناخواسته باز می شود که علیرغم اینکه این مورد برخلاف میل بسیاری از کاربران اینترنت می باشد ، اما به هر حال جزو روش های تبلیغات اینترنتی محسوب می شود .

تبلیغات ایمیلی :

این مدل از تبلیغات که به عنوان بازاریابی ایمیلی به کاربرده می شود جزو موارد محبوب و پر کاربرد این روزهای اغلب کسب و کارها شده است . شما با گرفتن مجوز از کاربر و بازدید کننده سایت و بر اساس زمان بندی و استراتژی ارسال محتوا ، مطالبی را بر اساس نیاز آن ها برایشان ارسال می کنید و این حرکت باعث می شود نفوذ بیشتری در ذهن مخاطب خود داشته باشید و کاری کنید تا مخاطب به مرور زمان به محتوای شما و به برند شما اعتماد کند .

ایمیل مارکتینگ چیست؟

نقش ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی شما چیست؟

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید