ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟ یکی از اشکال بازاریابی الکترونیکی بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است .  ارسال یک ایمیل به چندین میلیون نفر در سرتاسر کشوری جهت معرفی محصولات و یا خدمات شرکت و یا معرفی وب سابت خود وتشویق مشتری جهت بازدید از آن مانند ارسال یک نامه فروش ، یک روزنامه ، یک […]

فهرست مطالب

ایمیل مارکتینگ چیست؟

یکی از اشکال بازاریابی الکترونیکی بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است .  ارسال یک ایمیل به چندین میلیون نفر در سرتاسر کشوری جهت معرفی محصولات و یا خدمات شرکت و یا معرفی وب سابت خود وتشویق مشتری جهت بازدید از آن مانند ارسال یک نامه فروش ، یک روزنامه ، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال قسمتی از بازاریابی با ایمیل می باشد ، ارتباط با مشتری از طریق ایمیل یکی از روشهای معرفی محصول و یا خدمات به مردم است .

بازاربابی با ایمیل یک ابزار فروش کارآمد

در این روش بازاریابی الکترونیکی فروشنده به جای اینکه منتظر بماند تا مشتری محصول و خدمات شرکت را به صورت آنلاین جستجو نماید یک پیغام معرفی خدمات را برای آنها ارسال میکند در واقع خود زمان و محتوای پیغام را تعیین میکند . همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و درنتیجه سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش را افزایش میدهد. . به عنوان مثال می توانید در یک فاصله زمانی کم با ارسال یک ایمیل ، ایمیل ارسال شده را بعد پیگیری کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.

معرفی محصولات وخدمات بتنهایی با ارسال یک ایمیل به میلیونها نفر در سطح کشور روشی هدفمند و از لحاظ اقتصادی مناسب ترین روش تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است . همچنین می‌توان با توجه به نوع محصولات و یا خدمات ، گروهی ازکاربران را جهت معرفی محصول انتخاب کرد .

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

  1. سرعت ، تبلیغات آنلاین سریع بدست هدف مورد نظر می رسد .

  2. اطمینان ، تبلیغات آنلاین کاملاً تحت کنترل بوده و می‌توان از سیدن تبلیغ بدست هدف مطمئن بود ولی در روش سنتی ارسال تبلیغات همواره با شک و تردید همراه خواهد بود .

  3. کارائی بالاتر ، تبلیغات و بازاریابی الکترونیکی به دلیل جذابیت و تازگی نسبت به نوع سنتی آن مانند پست مستقیم و یا تبلیغات عمومی در روزنامه و یا مجله بیشتر سبب جذب بیشتر مشتری می ‌شود .

  4. ارتباط دو طرفه ، در تبلیغات آنلاین یک تعامل دو طرفه میان تولید کننده و مشتری وجو دارد .

  5. ارزانتر بودن ، این نوع تبلیغات با کمک تکنولوژی نیازی به استفاده از مواد فیزیکی مانند کاغذ و جوهر و سیستمهای حمل و نقل مانند پست ندارد بنابراین ارزانتر و به صرفه تر از تبلیغات سنتی است .

  1. گروه مخاطبان ، گروه مخاطبان در این نوع تبلیغ همواره از طبقه متوسط و مرفه جامعه از جمله قشر تحصیل کرده و گروه مدیران و راهبران با قدرت خرید بالاتر می باشند .

از دیگر مزایای بازاریابی با ایمیل می‌توان به این موارد اشاره کرد : طراحی ایمیل با طرحی زیبا متناسب با محصول و سلیقه شما با زمینه رنگی گرافیک مناسب و قیمت فوق العاده پایین نسبت به دیگر روشهای تبلیغات این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد افرادی را که ایمیل دریافتی را باز کرده اند و خوانده اند را مشاهده نمایید و در صورت داشتن سایت اینترنتی و معرفی آن در ایمیل آمار تعداد کسانی که از طریق ایمیل به سایت اینترنتی شما مراجعه کرده اند را داشته باشید.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید