۱۰ نشانه ای که باید به عنوان رهبر کسب و کار بدانید!

کارمندانی که زیر دست شما کار می کنند، بنا به علت های مشخصی که وجود دارد، معمولاً از گفتن ویژگی های بد شما واهمه دارند. برای همین باید به عنوان یک مدیر شایسته، نسبت به شناسایی ویژگی های نامناسب خودتان اقدام کنید. اگر شما به عنوان مدیر یک کسب و کار، از یکی از کارمندان کلیدی خودتان […]

فهرست مطالب

کارمندانی که زیر دست شما کار می کنند، بنا به علت های مشخصی که وجود دارد، معمولاً از گفتن ویژگی های بد شما واهمه دارند. برای همین باید به عنوان یک مدیر شایسته، نسبت به شناسایی ویژگی های نامناسب خودتان اقدام کنید.
اگر شما به عنوان مدیر یک کسب و کار، از یکی از کارمندان کلیدی خودتان بخواهید تا نظرش را در مورد شما بگوید، احتمالاً شما یک جواب کاملاً درست و صادقانه دریافت نخواهید کرد! در واقع زمانی که شما به عنوان مدیر مشغول به کار هستید، کارمندان از ترس اینکه مبادا شما اخراجشان کنید، تمایلی برای گفتن اشتباهات شما را ندارند.

 

شاید شما از خودتان بپرسید که اصلاً چرا باید چنین سوالی از کارمندان خودم بپرسم. شما که رئیس هستید. جواب بسیار ساده است. تحقیقات صورت گرفته به ما نشان می دهد که بیشتر از ۷۰ درصد نیروی کار، فعالیت مفید زیادی ندارند! علت این اوقات بیکاری زیاد و کم بودن فعالیت مفید، در واقع عدم رضایتی است که شما به عنوان مدیر با ویژگی ها و رفتارهای نامناسب برایشان رقم زده اید.
در حقیقت هیچ کدام از کارمندان شما ریسک موجود برای گفتن اشتباهاتتان را به شما نمی پذیرند. برای همین اگر خودتان بخواهید نسبت به شناسایی رفتارهای نامناسب و نقاط ضعف خودتان اقدام کنید٬ ممکن است مدت زمان زیادی را از شما بگیرد و به حقیقت خود شرکتتان پی نبرید.

 

من در این مقاله به معرفی ۱۰ نشانه‌ای که شما باید برای پیشرفت کار خودتان به عنوان یک مدیر و رئیس به آنها اهمیت بدهید را بیان میکنم. با من همراه باشید ????

۱- مدیران و رهبران بزرگ همیشه در یک وضعیت رشد و همگام سازی با رخدادها هستند. آنها همیشه کارمندان خودشان را با این روحیه هدایت میکنند.

۲- مدیران موفق می دانند که واقعاً باید به چه چیزهایی اهمیت بدهند. این دسته از مدیران، هدف خود را شناخته و دلیل آن را می دانند. راه اندازی یک کار تجاری صرفاً منوط به محبوبیت بین افراد و تجار مختلف نیست. اگر شما تمام زمان خود را صرف افزایش محبوبیت خود بکنید، مطمئن باشید نتیجه لازم را نخواهید گرفت.

۳- مدیران موفق همیشه سعی می کنند در انجام کارها، با اعضای دیگر مشورت کنند تا ریسک انجام آن کار را به پایین‌ترین میزان بیاورند. در واقع این دسته از مدیران، احساس نمی کنند که باید تمامی کارها را خودشان انجام دهند. آنها به دیگر اعضاء و کارمندانشان اعتماد می کنند و می دانند که آنها نیز از پس انجام کارهای مربوط٬ به خوبی برخواهند آمد.

۴- مهمتر از همه این که مدیران موفق، همگی به صورت قراردادی کار می کنند. آنها همیشه روی مهمترین عامل و نتیجه نهایی تمرکز نمی کنند. به خاطر داشته باشید که بهترین خصوصیت یک مدیر یا رهبر موفق در واقع میزان بهایی است که به افراد زیر دست خود می دهد.

۵- مدیران بزرگ در روابط کاری خود، اصل صداقت را شناخته و رعایت می کنند. آنها افراد را دوست دارند و عاشق رشد کردن سطح کاری آنها هستند. اگر شما افراد را دوست نداشته باشید، سمت مدیریت به درد شما نخواهد خورد.

۶- مدیران شایسته قدرت ابتکار و خلاقیت را به دیگر افراد می دهند. آن طرف قضیه٬ مدیران نالایق همیشه سعی دارند تمام کارهای مفید را به نام خود تمام کنند.

۷- مدیران بزرگ از سطح هوش هیجانی بالایی برخوردارند. اگر شما به عنوان یک فرد، قصد دارید مدیریت مکانی را بر عهده بگیرید، اما قادر به بهره وری مناسب از هوش هیجانی نیستید، پیشنهاد می کنم فکر مدیریت را از سر خود بیرون کنید.

۸- مدیران کاردرست به طور پیوسته و دائم در حال خودشناسی و شناخت ویژگی ها و توانایی های خودشان هستند. برای اینکه آنها می دانند که خودشناسی، ریشه و اساس موفقیت‌‌های بزرگ و متوالی است. برای اینکه شما مدیریت موفقی داشته باشید، همیشه باید میزان خودشناسی خودتان در زمینه های مربوط به حوضه کاری خودتان را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید.

۹- مدیران موفق و بزرگ روی حرف خود حساب می کنند. آنها واقعاً به حرف و قولی که داده‌اند عمل می کنند. اگر شما به عنوان یک مدیر یا راهبر هر گروهی، چنین ویژگی‌ای در خود نداشته باشید، با کارمندان خودتان دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

۱۰- مدیران موفق همیشه سعی دارند بین خودشان و کارمندانشان حالت دو طرفه ای را برقرار کنند. این دسته از مدیران همیشه مواظب وضعیت و شرایط هر یک از کارمندان خودشان هستند. آنها به افراد و کارمندان این اختیار را داده اند تا بتوانند با آزادی تمام ٬ از ویژگی ها و خصلت های مدیرشان آگاهی پیدا کنند. اینکه شما اجازه دهید افراد تا حد مجاز وارد حریم شما شوند، به این معناست که شما قدرت آسیب پذیری را یاد گرفته اید و آن را به خوبی درک کرده اید.

صحبت پایانی

دوستای عزیزم این مقاله بهانه ای بود تا بیشتر با شما باشم. در واقع خیلی از افراد تصور میکنند که باید یک مدیر خوب باشند! در صورتی که باید به افرادی که چنین دیدگاهی دارند بگویم که سخت در اشتباه هستند. اگر می خواهید سمت مدیریت مجموعه ای را بر عهده بگیرید یا کسب و کار خودتان را مدیریت کنید باید قبل از هر چیز یک رهبر خوب باشید. تلاش میکنم از این به بعد مقالات بیشتری در زمینه مدیریت و رهبری برای شما بنویسم.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید