بهترین ابزارهای کاربردی گوگل

بهترین ابزارهای کاربردی گوگل

بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبمستران که باید بشناسید! امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که کمپانی گوگل را به واسطه موتور جستجوی آن نشناسد، اما درصد کمی هستند که با ابزارهای کاربردی گوگل آشنایی دارند. وبمستران از جمله افرادی هستند که باید توانایی کار با بهترین و جدیدترین ابزارها را داشته باشند […]

فهرست مطالب

بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبمستران که باید بشناسید!

امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که کمپانی گوگل را به واسطه موتور جستجوی آن نشناسد، اما درصد کمی هستند که با ابزارهای کاربردی گوگل آشنایی دارند. وبمستران از جمله افرادی هستند که باید توانایی کار با بهترین و جدیدترین ابزارها را داشته باشند تا در کمترین زمان به نتیجه‌ دلخواه برسند. از طرفی دیگر روز به روز با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای کاربردی در حال تغییر و تحول می‌باشند. بنابراین اگر می‌ خواهید در فضای اینترنت موفق باشید باید همیشه در تلاش باشید که به‌روز بمانید و به جدیدترین بهترین ابزارهای کاربردی مجهز شوید. پس اگر وبسمتر هستید و یا قصد دارید به یک وبسمتر حرفه‌ای تبدیل شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبمستران آشنا شوید.

بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبسمتران کدام‌اند؟

جالب است بدانید که بسیاری از مردم نیازهای خود را با روش های سنتی و زمان‌بر رفع می کنند. این در حالی است که برای بسیاری از نیازهای ما ابزارهایی کاربردی و حرفه ای ایجاد شده است که می توانند در زمان و انرژی ما صرفه جویی کنند. این موضوع را می‌توان به وضوح در فضای اینترنت حتی در میان وبمستران و برنامه نویسان مشاهده کرد.

بررسی ها نشان می دهد که علت استفاده نکردن افراد از ابزارهای کاربردی و آنلاین ارتباطی با میل آن‌ها ندارد، بلکه فقط به دلیل آگاهی نداشتن آن ‌ها می باشد. همانطور که اشاره شد بیشتر مردم گوگل را فقط به واسطه موتور جستجوی آن‌ می شناسند و اطلاعی از ابزارهای کاربردی آن ندارند.

همین عامل باعث شد تا در این مطلب به معرفی بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبمستران بپردازیم. به این نکته توجه داشته باشید که این ها ابزارهایی هستند که برای رسیدن به موفقیت در فضای اینترنت نمی توانید آن‌ ها را نادیده بگیرید. در ادامه این مقاله، ابزارهای رایگان گوگل را که باید به عنوان یک وبمستر استفاده کنید به شما معرفی می ‌کنیم.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس

برای یک وبمستر حرفه ای استفاده از داده ‌ها و اطلاعات بسیار کلیدی و حیاتی است. زیرا می داند با تحلیل و بررسی این اطلاعات می تواند به راحتی وضعیت سایت خود را بررسی کند و مخاطبانش را بشناسد. یکی از بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبمستران ابزار گوگل آنالیتیکس می باشد.

گوگل آنالیتیکس بیشترین کاربرد را در میان وبمستران دارد و بینش فوق العاده‌ای در مورد رفتار کاربران، وضعیت سایت و حتی ویژگی‌ های جمعیتی بازدیدکنندگان به شما ارائه می ‌دهد. از طرفی دیگر با استفاده از گوگل آنالیتیکس به راحتی می‌ توانید کانال ‌های ارتباطی کاربران، تعداد صفحات بازدید شده و بسیاری از جزییات دیگر را بررسی کنید.

اطلاعات استخراج شده از این ابزار به شما کمک بسیار زیادی در تصمیم‌گیری ها و ارزیابی عملکردتان می کند. یکی از جذاب‌ترین امکانات Google Analytics توصیه ‌هایی است که به صورت اتوماتیک در زمینه بهبود عملکردتان به شما ارائه می‌کند. بنابراین با استفاده از توصیه ‌های گوگل آنالیتیکس می ‌توانید مشکلاتی که از دید شما پنهان مانده ‌است را شناسایی و سپس برطرف کنید.

Google Analytics، امکان هماهنگ شدن با سایر ابزارهای گوگل را دارد و می تواند آمار مربوط به آن ها را به صورت یکپارچه به شما نشان دهد، برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • Google Ads
  • Google Data Studio
  • Google Optimize
  • Google Search Console
  • و …

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) که در گذشته تحت عنوان گوگل وبمستر تولز نیز شناخته می‌شد، دومین ابزاری است که باید به عنوان یک وبسمتر با آن آشنا شوید. این ابزار آنلاین کمک بسیار زیادی به بهبود وضعیت سئو سایت شما می‌کند.

نمایش آمار و اطلاعات مربوط به تعداد بازدیدهای ورودی از گوگل، کلیدواژها و عبارت‌های جستجو شده، تعداد لینک‌های داخلی و خارجی، میزان نمایش وب سایت در موتور جستجو، وضعیت دسترسی سایت و خطاهای امنیتی تنها گوشه ای از داده هایی است که این ابزار در اختیارتان می گذارد.

پس اگر به سئو وب سایت خود اهمیت می دهید، استفاده از این ابزار را فراموش نکنید. زیرا این ابزار به شما کمک می کند تا سایت خود را از دیدگاه موتور جستجوگر گوگل مشاهده کنید تا با افزایش نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آن، رتبه سایت خود را در صفحات نتایج گوگل بهبود ببخشید.

(Google Trends)

ابزار گوگل ترندز

گوگل ترندز (Google Trends) یکی از بهترین ابزارهای کاربردی گوگل است که کمک بسیار زیادی در تولید محتوا به شما می کند. یکی از مشکلات اصلی وبمستران تولید محتوای وب سایت است. زیرا شاید ندانند که کاربران بیشتر چه نیازهایی دارند و در فضای اینترنت چه چیزهایی را جستجو می ‌کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و قصد دارید خودتان به تولید محتوا بپردازید به شما توصیه می‌کنیم استفاده از این ابزار را فراموش نکنید! این ابزار آمار عبارات جستجو شده توسط کاربران را در سرتاسر جهان به شما نشان می‌ دهد. همچنین می توانید به کمک آن محبوبیت میان عبارات و موضوعات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

استفاده از Google Trends به شما کمک می کند تا از جدیدترین تغییراتی که در حوزه کسب و کار و سلایق مخاطبانتان ایجاد شده است با خبر شوید. پس این ابزار گوگل به کمک شما آمده است تا با استفاده از آن دریابید که چه موضوعاتی مخاطب بیشتری دارند و به زمان خود را صرف تولید محتوا در چه زمینه‌ای کنید.

ابزار گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)

ابزار گوگل کیورد پلنر

اگر هنوز هم به کمک ابزارهایی مانند گوگل ترندز و گوگل سرچ کنسول نتوانستید کلمات کلیدی پرمخاطبی را پیدا کنید، باید به سراغ گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) بروید. گوگل کیورد پلنر یکی دیگر از ابزارهای گوگل است که با هدف تحقیق کلمات کلیدی توسعه داده شده است.

این ابزار گوگل بخشی از پلتفرم تبلیغاتی Google AdWords است که اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد میزان جستجو کلمات کلیدی، میزان رقابت، کلمات کلیدی مرتبط و… در اختیار شما قرار می دهد. پس با استفاده از این ابزار دیگر نگران کشف بهترین کلمات کلیدی نخواهید بود.

مجموعه ابزارهای کاربردی گوگل برای وبسمتران

قطعا همه شما به عنوان وبمستر گذرتان به ابزارهای مختلف مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) از جمله ورد، پاورپوینت و اکسل افتاده است. اما تصور کنید اگر قصد داشتید به صورت گروهی و از راه دور بر روی یک پروژه کار کنید، چقدر فایل باید میان شما رد و بدل می شد!

اما اگر شما هم اهل کار تیمی و دوره کاری هستید، گوگل با مجموعه ابزارهای کاربردی خود به کمک شما می آید تا دیگر درگیر جا به جایی فایل و مستندسازی داده ها نباشید. با استفاده از این ابزارها به راحتی می توانید بر روی پروژه های خود به صورت تیمی و در فضای ابری کار کنید. مهمترین ابزارهای کاربردی گوگل برای انجام پروژه گروهی عبارتند از:

  • Google Docs: این ابزار آنلاین کاملا مشابه مایکروسافت ورد می باشد.
  • Google Sheets: با استفاده از این ابزار که مشابه مایکروسافت اکسل است به راحتی می توانید به ساماندهی داده ها در قالب سطر و ستون به صورت آنلاین بپردازید.
  • Google Slide: این ابزار آنلاین مشابه مایکروسافت پاورپوینت است و به شما در ساخت اسلاید برای ارائه کمک می کند.
  • Google Forms:  با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید به تهیه پرسشنامه و پردازش داده ها از روی پاسخ ها بپردازید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزارها امکان تعیین دسترسی و ویرایش یک فایل توسط چند کاربر و به صورت همزمان است. نکته جالب در مورد این ویژگی این است که تایم لاین تغییرات به شما نشان داده می شود. به عبارت ساده تر در هر پروژه مشخص است که هر شخصی چه تغییراتی بر روی محتویات فایل ها اعمال کرده است. همچنین به راحتی می توانید محتویات پروژه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری مقاله بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبسمتران

در این مطلب دیدیم که بهترین ابزارهای کاربردی گوگل برای وبمستران کدام‌ اند و چرا باید از آن‌ها استفاده کنیم. قطعا در زمینه مدیریت سایت ابزارهای زیادی وجود دارد که بر اساس نیاز، سلیقه، کاربرد و… توسط وبمستران مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به جرات می‌توان گفت ابزارهایی که در بالا بررسی کردیم، جزو بهترین ابزارهای وبمستران می‌باشند که دیر یا زود باید به آن‌ها مجهز شوید. به نظر شما جای کدام ابزار مورد نیاز وبسمتران در میان لیست بالا خالی است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید