سئو چیست ف به همراه پنج نکته طلایی

سئو چیست و چرا مهم است ؟

سئو SEO چیست؟ هر وقت در گوگل جستجو (Search) می‌کنیم، لیستی از وب سایت‌هایی که جزنتایج یک صفحه  هستند را مشاهده می‌کنیم؛ که بیشتر ما بر روی ۳ پیشنهاد اول در صفحه کلیک می‌کنیم و کمتر پیش می‌آید که به صفحات بعدی گوگل سر بزنیم.اما چگونه این وب‌سایت‌ها  در نتایج بالا گوگل هستند و به این رتبه رسیده‌اند؟ این وب سایت‌ها از تکنیک سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جستجو استفاده کرده‌اند، که ما در این نوشته آن را کامل توضیح میدهیم.     سرفصل […]

فهرست مطالب

سئو SEO چیست؟

هر وقت در گوگل جستجو (Searchمی‌کنیم، لیستی از وب سایت‌هایی که جزنتایج یک صفحه  هستند را مشاهده می‌کنیم؛ که بیشتر ما بر روی ۳ پیشنهاد اول در صفحه کلیک می‌کنیم و کمتر پیش می‌آید که به صفحات بعدی گوگل سر بزنیم.اما چگونه این وب‌سایت‌ها  در نتایج بالا گوگل هستند و به این رتبه رسیده‌اند؟

این وب سایت‌ها از تکنیک سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جستجو استفاده کرده‌اند، که ما در این نوشته آن را کامل توضیح میدهیم.

 

 

سرفصل های مقاله

 سئو چیست؟

مفهوم سئو

چه وب‌سایت‌هایی به سئو نیاز دارند.

چرا سئو مهم است؟

مزایای سئو

سئو کار کیست؟

سئو از چه قسمت هایی تشکیل می شود؟

اصول اصلی سئو چیست؟

انواع سئو

نتیجه‌گیری

 

مفهوم سئو 

سئو (SEO) مخفف Optimization Engine Search یا “بهینه‌سازی موتور جستجو است “. خیلی ساده‌تر سئو یعنی موتور جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو کاربران نمایش دهد؛ سئو درواقع دریافت ترافیک، از نتایج جستجو به صورت رایگان و طبیعی از طریق موتور جستجو است.سئو مجموعه‌ای از خدمات تخصصی، تکنیک و روش‌هایی است که به موتورهای جستجو برای یافتن وب‌سایت ما، ازبین وب‌سایت دیگر ترافیک بیشتری  را، برای وب‌سایت ما ایجاد می‌کند.

جستجو و سرچ کردن درسایت

چه وب‌سایت‌هایی به سئو نیاز دارند؟

تمام وب‌سایت ‌ها به سئوکردن نیاز دارند؛ زیرا هر وب‌سایت نماینده گوگل برای کاربران است تا به آن هاخدمت کند. درواقع وقتی سایت ما از طرف کاربران به عنوان بهترین انتخاب شود در گوگل هم‌رتبه بالاتری پیدا می‌کند.

چرا سئو مهم است؟

  • در حال حاضر روزانه ۶ میلیارد جستجو در گوگل اتفاق می‌افتد.
  • ۹۵ درصد از تجربه های خرید آنلاین با جستجو در وب‌سایت انجام می‌پذیرند.
  • ۷۶ درصد از جستجوهای انجام‌شده ۳ نتیجه طبیعی اول پایان‌یافته و به صفحه دوم مراجعه نمی‌کنند.
  • ۷۵ درصد از کاربران به تبلیغات گوگل توجهی ندارند و بروی نتایج اصلی موردنظرشان کلیک می‌کنند.
  • ۷۰ درصد از کسب‌وکارهای دنیا سئو را بهترین، مهم‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش بازاریابی معرفی کرده‌اند.

افزایش ترافیک ارگانیک

مزایای سئو

  • معتبر شدن وب‌سایت.
  • افزایش ترافیک ارگانیک.
  • فروش بیشتر و درنتیجه کسب سود بیشتر.
  • بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور جستجو و شبکه‌های اجتماعی.
  • برندینگ شدن.
  • باعث می‌شود تجربه کاربری خوبی داشته باشیم.
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی.
  • هزینه پایین سئو نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی است و تأثیر پایدارتری دارد و آن را به بهترین ابزار تبلیغات تبدیل کرده است، درنتیجه وب‌سایت ما نظر کاربران بیشتری را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود اعتبار سایت ما بیشتر شود.

 

سئو کار کیست؟

یک سئو کار حرفه‌ای کسی است که:نیازهای مخاطب را می‌شناسد و بهترین پاسخ را پیداکرده و با محتوای هوشمندانه، استفاده از کلمات کلیدی محبوب، اهداف کسب و کار و منافع آن هارا جستجو کرده و براساس آن‌ها وضعیت رقبا بررسی می‌کند و درنتیجه راه‌هایی برای افزایش ترافیک سایت ایجاد می‌کند.

یک تعریف دیگر هم میتوانیم برای سئو کار داشته باشیم: کسی که مخاطب شما را کاملا میشناسد، شخصیت او را درک میکند و میداند چه نیازهایی دارد.  سئو کار با تلفیق نیازهای مخاطب و محصول شما، یک نقشه راه طراحی میکند و وبسایت شما را برای جذب مخاطبانی که قصد خرید محصول شما را دارند، آماده میکند.

اگر در شهر اهواز زندگی میکنید و برای سئو کردن وب سایتتان دو دل هستید، سئو در اهواز را از دست ندهید. اگر هم هنوز وب سایت ی در اهواز ندارید، نگران نباشید! هیچوقت برای شروع دیر نیست! برای مطالعه در مورد طراحی سایت در اهواز نیز میتوانید کلیک کنید.

در اصل سئوکار باید بتواند کاربری که به سایت وارد میشود را جذب کند. از طرفی باید بتواند گوگل را قانع کند که وبسایت شما جزو بهترین وبسایتها در حوزه ی کاری خودش است. وقتی گوگل مجاب شود که شما جزو بهترین وب سایتها هستید، شما را به مخاطبان معرفی می کند. مرحله ی بعدی زمانی است که مخاطب وارد سایت شما میشود. در این مرحله باید سایت شما آنقدر جذاب باشد که کاربر مدت زیادی را در آن بماند و روی قسمت های مختلف سایت کلیک کند. این رفتار کاربر به گوگل ثابت می کند که سایت شما ارزش رتبه های بالا را دارد.

سئو از چه قسمتهایی تشکیل میشود؟

سئوی یک سایت را می توان به دو قسمت تقسیم کرد : سئوی آن پیج یا داخلی و سئوی آف پیج یا خارجی .

 

سئوی آن پیج چیست؟

سئوی آن پیج یا داخلی  مجموعه اقداماتی است که متخصص سئو روی صفحات داخلی سایت شما انجام میدهد تا سایت از نظر سئو بهینه شود.

کد نویسی مناسب

سرعت بالا

متن های جذاب

رابط کاربری جذاب و ساده

نوشتن تیترهای جذاب

لینک سازی داخلی

انتخاب تصاویر با کیفیت و کم حجم

طول متن های مناسب

و …

از جمله مواردی هستند که در سئو آن پیج به آنها توجه میشود.

سئوی آف پیج چیست؟

سئوی آف پیج مجموعه اقداماتی است که در خارج از سایت انجام میدهید تا آن را برای موتور جستجو بهینه کنید.

در یک جمله

معرفی سایت شما در هر جایی غیر از خود سایت، تمامی سئوی آف پیج است.

در شبکه های اجتماعی، سایت خود را به دیگران معرفی کنید،

برای سایتتان پیج یا حساب کاربری بسازید و با این حساب کاربری فعالیت کنید.

در سایت های پربازدید تبلیغ سایت خود را قرار دهید

در فروم ها یا محل های تبادل نظر، لینک سایتتان را قرار دهید و برای آن تبلیغ انجام دهید

رپورتاژ بنویسید

و …

اصول اصلی در سئو

  • تولید محتوا
  • بیل گیتس: محتوا پادشاه است؛ به این معناست که پادشاهی در اینترنت با محتوا معنا پیدا می‌کندمی‌توان اهمیت بالا محتوا را دریافت کرد. محتوا باید منحصربه‌فرد و اختصاصی، خوانا، باکیفیت، کاربردی و به روز باشد و از منابع معتبر استفاده کنیم در کل محتوایی باشد که در موضوع موردنظر ازهر محتوای دیگری در این زمینه بهتر باشد؛ ازنظر برایان دین: وقتی ما محتوای ارزشمندی تولید کنیم دیگران از آن استقبال می‌کنند و به احتمال زیاد به سایت شما لینک می‌دهند و همین کار باعث می‌شود در نتایج گوگل جایگاه بهتری کسب کنیم بلعکس اگر تجربه کاربری در سایت شما خوب نباشد کاربران بلافاصله از صفحه خارج می‌شوند.
  • استفاده از کلمات کلیدی درست و هدفمند
    فرض کنید سایت شما در زمینه فروش چای فعالیت میکند. ایا درست است که در مورد صابون یا شامپو مطلب بنویسید؟ مسلما خیر. یک سئوکار، باید بتواند عبارت هایی را پیدا کند که مربوط به حوزه تخصصی وبسایت شما هستند، و مخاطبان زیادی را به سایت شما جذب میکنند. البته کار ما اینجا تمام نمیشود… وقتی کاربر وارد سایت شد، باید در سایت بماند و ترغیب شود که خرید کند. برخی کاربران با هدف خرید وارد سایت میشوند که لازم است راضی شوند خریدشان را از ما انجام دهند. برخی کاربران نیز با هدفی مانند کسب اطلاعات وارد سایت میشوند که لازم است آنها را مجاب کنیم که خرید کنند.
  • تصاویر بهینه
    این روزها هیچ کاربری منتظر نمیماند تا عکس های سایت شما پس از پنج دقیقه باز شوند!! کاربر چند ثانیه منتظر میماند و اگر در این یکی دو ثانیه، از وبسایت شما خوشش آمد، در آن میماند. در غیر این صورت، سایت شما را ترک میکند و این ترک زودهنگام، برای شما امتیاز منفی محسوب میشود. 
    تصاویر سایت شما باید کم حجم باشند که سریعا برای کاربر لود شوند. از طرفی کیفیت عکسها هم باید کافی باشد تا زیبایی لازم را داشته باشد.
  • کدهای مناسب و لینک سازی
    اگر یک وب سایت به طور مناسبی کد نویسی نشده باشد، چند مشکل ممکن است پیش بیاید.سرعت آن پایین باشد
    برای موتور جستجو قابل درک نباشدو …
    پس لازم است کسی که سایت را طراحی میکند به روش کد نویسی خودش نیز دقت کند تا سایت مناسبی طراحی کند.
  • اعتبار طبیعی اعتبار سایت را میتوان به آبروی یک فرد تشبیه کرد. قاعدتا هر چقدر یک فرد آبروی بیشتری داشته باشد، دیگران به او اهمیت بیشتری میدهند. اعتبار سایت هم به همین صورت است. هر چقدر عدد بیشتری داشته باشد، گوگل سایت شما را بیشتر قبول دارد و آن را بهتر به کاربران معرفی می کند.
  • بهینه‌سازی و بالا بردن سرعت سایت
    سایتی که سرعت خوبی نداشته باشد، به کاربران معرفی نمیشود و اگر هم معرفی شود، کاربران وقت خود را برای آن تلف نمیکنند و به سرعت از آن خارج می شوند. هر کاربری که سریع از سایت خارج شود، معیاری به نام نرخ پرش را در سایت شما افزایش میدهد که یک امتیاز منفی است.

    برای سفارش سئو سایت با ما تماس بگیرید.

انواع سئو
یک واقعیت وجود دارد که شاید تا حدودی شیرین باشد… گوگل هر چقدر هم که باهوش باشد، هنوز یک ربات است و ممکن است برخی کلک های انسان ها را متوجه نشود.

سئو کلاه‌سفید:در این نوع سئو تمام تکنیک‌ها و فعالیت‌ها در جهت انجام سئومطابق با استانداردها و قوانین گوگل و جلب رضایت کاربران است به همین دلیل به آن سئو اخلاقی نیز میگویند.  که با استفاده از ابزار کاملاً اصولی سئو مارا به‌صورت متداول بهبود بخشیده و بازدید همیشگی به همراه دارد این روش نیاز به زمان زیادی دارد اما نتایج آن بلندمدت و ماندگارتر است، این بهترین تکنیک سئو است. ممکن است نتایج این سئو به‌سرعت دیده نشود ولی در درازمدت مزایای آن باعث افزایش رتبه‌بندی سایت در گوگل، افزایش بازدیدکنندگان و نتیجه ماندگارتر است.
سئو سایت

سئو کلاه‌سیاه: 

انسان باهوش! روش هایی برای گول زدن گوگل به ذهنش میرسد که به این روش ها ، سئوی کلاه سیاه می گویند. این روش ها ممکن است شما را در کوتاه مدت یا میان مدت در گوگل بالا ببرند، ولی اگر گوگل متوجه این فریب شما بشود، شما را جریمه کرده و ضرر زیادی متوجه شما میکند.
مجموعه‌ای
 از روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی  همچون خرید تعدادی بازدید، لینک و…که برای فریب و دور زدن الگوریتم‌های موتور جستجو انجام می‌شود؛ تا در زمان کوتاهی سایت رتبه بالایی در موتور جستجو به‌دست آورد.  مثل اینکه راه صدساله را یک شبه  بریم. بااینکه سریع‌تر به نتیجه دلخواهمان می‌رسیم اما عواقب آن این است که نتایج آن درزمان کوتاهی از بین می‌رود و گوگل وب‌سایت موردنظر را از نتایج جستجو حذف می‌کند و گاها جریمه‌های سنگینی را هم در پی دارد

سئو خاکستریدر این روش از تکنیک‌های کلاه‌سفید و کلاه‌سیاه استفاده می‌شود و اگر درست به کار برده نشود همان اثر سئو کلاه‌سیاه را به همراه خواهد داشت؛ پس لازم است استانداردها رعایت شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

نتیجه گیری

پس می‌توان گفت که اولین چیزی که بعد از طراحی و راه‌اندازی سایت باید در نظر داشت سئو سایت می‌باشد، چون هدف اصلی ما از راه‌اندازی سایت  این است که در گوگل رتبه‌ی خوبی داشته باشیم، تابه کسب درآمد و افزایش ورودی کاربران برای دریافت خدمات  و یا خرید محصول برسیم.

سئو یک فرصت بی‌نظیر برای گرفتن بازخورد از کاربران است. پس نکته‌ای که وجود دارد این است که سئو را فقط یک‌بار برای همیشه نمی‌توان تنظیم کرد چون در این صورت هیچ پیشرفتی در سایتمان نخواهیم داشت بلکه سئو یک تلاش و فعالیت مستمر و منظم است، که همیشه و هرزمانی باید برایش تلاش کرد زیرا سئو یک دریای بی‌انتها است که نمی‌توان گفت پایانی دارد.

پس با بهینه‌سازی صفحات سایت خود می‌توانیم در نتایج  گوگل رتبه خوبی داشته باشیم. جهت مطلع شدن از آخرین روش‌های بهینه‌سازی (سئو) می‌توانید درسایت آرتمن وب عضو شوید و از آخرین و بروزترین اخبار مطلع شوید.

اسماعیل احمدی میرقائد

اسماعیل احمدی میرقائد

علاقه زیادم به دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا کلینیک توسعه کسب و کار آرتمن وب را راه اندازی کنم. به نوشتن هم علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با مقالاتی که منتشر می کنم نیازتون رو برطرف کنم. تمام محتویات سایت از تجربیات شخصی خودم هست و هدف اصلیم انتقال آن ها به شماست.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

انتخاب قالب فروشگاهی بخش کوچکی از رویکرد تمرکز بر SEO است، اما مکان خوبی برای شروع است. در اینجا 10...
19 آبان, 1400
در این راهنما، در مورد اینکه قالب های وردپرس چه هستند و چگونه می‌توانید از آنها برای سایت خود استفاده...
15 آبان, 1400
تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا (که به عنوان «تقویم تحریریه» هم شناخته می‌شود) یک برنامه زمان‌بندی مکتوب از زمان و...
12 آبان, 1400

درخواست طراحی سایت

فرم مشاوره رایگان طراحی سایت و اعلام هزینه

نوع سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید